Kundrådgivare Retailsupport, Solna
PostNord Group AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
2020-10-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundrådgivare Retailsupport, Solna" (publicerad 2020-12-28) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PostNord Group AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Bli en del av vårt team
Vi söker till vår supportenhet en ny medlem full av energi och vilja att tillsammans med övriga kollegor säkerställa god service till PostNords ombud.
Vi formar ständigt vårt uppdrag efter de behov och krav som finns utifrån kundperspektiv eller från organisationen.
Nu vill vi komplettera teamet med en kundrådgivare som utöver handhavandefrågor även hanterar tekniska incidenter.
Kontakten med ombuden sker via inkommande telefonsamtal där vi på ett lärande sätt ger support i handhavandefrågor eller stöttar och löser oväntade situationer som kan uppstå vid posthantering eller vid kundmöte.
Den tekniska incidenthanteringen sker via system HPSM och i ett tätt samarbete med andra berörda enheter inom PostNord.
Arbetsplatsen Retailsupport finns på PostNords huvudkontor i Solna där vi jobbar efter ett schema på vardagar och lördagar.
Du har vad som krävs
Din positiva inställning och vänliga bemötande skapar goda relationer.
Du är en uppmärksam lyssnare som kan tolka och förstå en problemsituation och dess konsekvenser och svarar och agerar därefter.
Du strävar efter att hitta den bästa lösningen för kunden vid varje samtal.
Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation.
Du arbetar självständigt men har hög teamkänsla och god anpassningsförmåga. Incidenthanteringen kräver god kunskap i handhavandefrågor kombinerat med nyfikenhet och förståelse för olika system och dess samverkan med varandra. Du ska kunna förstå vilken konkret påverkan en teknisk incident har för posthantering hos ett ombud och agerar snarast möjligt så att felsökning kan komma igång.
Det är meriterande att du har erfarenhet av en liknande roll inom support och har inblick och förståelse för incidenthantering.
Du har gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift och arbetar effektivt i Office 365.
Vi levererar
Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.
Ansök
Vill du veta mer om jobbet, kontakta Eija Jaatinen på telefon 010-436 59 75. Löpande urval sker så ansök så snart som möjligt.
Besök oss gärna på postnord.com/ karriär, där du kan läsa mer om PostNord som arbetsplats.
För Fackliga kontaktpersoner se
https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakta-oss/facklig-kontakt/Vi ser fram emot att höra från dig.
Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2019 hade koncernen cirka 29 000 anställda och en omsättning på 38,3 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på
www.postnord.comVaraktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2020-10-12ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPostNord Group AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/1061".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare PostNord Group AB (org.nr 556128-6559)
Arbetsplats PostNord Sverige
Jobbnummer 5408800
Observera att sista ansökningsdag har passerat.