Kundrådgivare Retailsupport, Solna

PostNord Group AB / Kundservicejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PostNord Group AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vi söker till vår supportenhet en ny medlem full av energi och vilja att tillsammans med övriga kollegor säkerställa god service till PostNords ombud.

Bli en del av vårt team
Vi formar ständigt vårt uppdrag efter de behov och krav som finns utifrån kundperspektiv eller från organisationen. Nu vill vi komplettera teamet med en kundrådgivare som utöver handhavandefrågor även systemrelaterade frågor. Kontakten med ombuden sker via inkommande telefonsamtal där vi på ett lärande sätt ger support i handhavandefrågor eller stöttar och löser oväntade situationer som kan uppstå vid posthantering eller vid kundmöte. Den tekniska incidenthanteringen sker på engelska via system HPSM och i ett tätt samarbete med andra berörda enheter inom PostNord. Arbetsplatsen Retailsupport finns på PostNords huvudkontor i Solna där vi jobbar efter ett schema på vardagar och lördagar.

Du har vad som krävs
Din positiva inställning och vänliga bemötande skapar goda relationer.
Du är en uppmärksam lyssnare som kan tolka och förstå en problemsituation och dess konsekvenser och svarar och agerar därefter.
Du strävar efter att hitta den bästa lösningen för kunden vid varje samtal.
Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation.
Du arbetar självständigt men har hög teamkänsla och god anpassningsförmåga.
Incidenthanteringen kräver god kunskap i handhavandefrågor kombinerat med nyfikenhet och förståelse för olika system och dess samverkan med varandra. Du ska kunna förstå vilken konkret påverkan en teknisk incident har för posthantering hos ett ombud och agerar snarast möjligt så att felsökning kan komma igång. Det är meriterande att du har erfarenhet av en liknande roll inom support och har inblick och förståelse för incidenthantering. Du har gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift och arbetar effektivt i Office 365.

Vi levererar
Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.Ansök
Vill du veta mer om jobbet, kontakta Eija Jaatinen på telefon 010-436 5975. Löpande urval sker så ansök så snart som möjligt.

För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakta-oss/facklig-kontakt/

Vi ser fram emot att höra från dig.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2020-12-28

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PostNord Group AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/1366".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
PostNord Group AB (org.nr 556128-6559)

Arbetsplats
PostNord Sverige

Jobbnummer
5505470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PostNord Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PostNord Group AB: