Kundmotagare

Göteborgs kommun / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.


Publiceringsdatum
2021-09-15

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
Tycker du om att vara i centrum och dessutom ha kunden i centrum?
Vi söker dig som vill arbeta som kundmottagare på vår kundmottagning. Du ser till att skapa förutsättningar för att alla våra verksamheter ska fungera smidigt och att dina arbetskamrater ska kunna göra ett bra jobb. Du är rösten som förmedlar, information, fakta och önskemål, till dina arbetskamrater på Lokalförvaltningen och de vi jobbar för.

Arbetet som kundmottagare innebär bland annat att du tar emot felanmälningar och kunduppdrag per telefon och webb för att sedan registrera dom i vårt fastighetssystem Xpand. Du kommer också arbeta med att uppdatera vårt kundregister. Arbetet innebär mycket sociala kontakter.

Tjänsten är organisatoriskt placerad på område kundservice där det arbetar cirka 50 professionella, drivande och engagerade, kundmottagare, administratörer, lokalvårdare, vaktmästare och några till. Uppdraget för område kundservice är i huvudsak att arbeta med att ge extern och intern service. Det är ett varierat arbete med mycket kontakter med många olika människor och med en rak och öppen kommunikation. Du får ta ett stort eget ansvar, du prioriterar, planerar och får gärna tänka nytt. Det är du som ser till att det är enkelt att nå oss och få hjälp. Du tycker att det är inspirerande att möta olika människor och personligheter. Vem det än är ska de känna sig varmt välkomna. Och du jobbar med vem som helst, vem du än är. Tillsammans arbetar vi för att göteborgarna ska få det bra.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat på call-center eller i en kundmottagning. Vi vill även att du har erfarenhet av it-system såsom Xpand, Lotus Notes och Officepaketet. Du bör ha vana vid att ge service med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du har hög datorvana och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är van vid informativa kundkontakter.

Är du en person som är ansvarstagande och själv driver ditt arbete framåt? Strukturerar och organiserar du ditt eget arbete med hög flexibilitet och samarbetar med både kollegor, chefer, medarbetare och kunder på ett lättsamt och lugnt sätt även i pressade situationer? Är du snabbtänkt, noggrann och söker efter effektiva lösningar? Då har du de rätta egenskaperna för att jobba hos oss.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2021-10-11 enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C62632".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen

Jobbnummer
5967569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: