Kundkommunikatör till MittSverige Vatten & Avfall
MittSverige Vatten & Avfall AB / Kundservicejobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MittSverige Vatten & Avfall AB i Sundsvall På MittSverige Vatten & Avfall arbetar vi för ett hållbart samhälle. Vår ständiga närvaro hos natur och människor gör att vi har ett stort ansvar och en viktig roll för ett fungerande kretslopp. I våra ägarkommuner Sundsvall, Timrå och Nordanstig bor över 120 000 invånare. Det är för dem, men kanske ännu mer tillsammans med dem, vi arbetar för att driva, utveckla, och bidra med kunskap inom vatten- och avfallsfrågor. Alltid med hållbarhet och miljö i fokus. Våra värdeord mod, öppenhet och helhetssyn ska alltid genomsyra verksamheten.
Som kundkommunikatör tillhör du Kundserviceenheten som ligger under avdelningen Externa relationer tillsammans med kommunikationsenheten. Avdelningen ansvarar för utveckling av interna och externa relationer, inklusive varumärkesarbete. Den är ett stöd för att företaget utvecklar och vårdar relationer med ägarkommuner, kunder och medarbetare. Avdelningen är även samordnande i bolagets hållbarhetsarbete.
Hos oss har du möjlighet att arbeta med varierande och utvecklande arbetsuppgifter som en del av ett professionellt och engagerat team. Vi behöver förstärka vårt team med ytterligare en kundkommunikatör och söker därför dig som vill utvecklas tillsammans med trygga och kompetenta kollegor. Tjänsten är ett vikariat på 18 månader.
Publiceringsdatum2023-10-03ArbetsuppgifterI dina arbetsuppgifter ingår att:
• ta emot och hantera inkommande kundförfrågningar och felanmälningar, både på telefon och mejl
• finnas tillgänglig och ge service till kunder, entreprenörer, besökare och andra intressenter
• löpande uppdatera vårt verksamhetssystem med korrekt information
• stödja affärsområdena i kundärenden och taxefrågor
• hantera ekonomisk administration för fakturering
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasieutbildning och minst ett års aktuell erfarenhet av arbete med kundkontakter.
Det är meriterande om du har:
• utbildning med ekonomisk inriktning
• erfarenhet av arbete med reskontra, fakturor eller liknande
• erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• erfarenhet av olika affärssystem
• kunskap om vatten, avlopp och avfall
Tjänsten ställer krav på god digital mognad samt vana av att ha dator som främsta arbetsverktyg. För att lyckas i uppdraget krävs det att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift.
Vi förutsätter att du är utåtriktad och trivs bra med att arbeta med andra människor. Du är lugn och trygg i dig själv samt strävar alltid efter att leverera god service. Relationer till dina kollegor och kunder är viktiga för dig och du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är tydlig i din kommunikation och anpassar dig efter mottagaren så att budskapet når fram. Du ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C157271".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare MittSverige Vatten & Avfall AB (org.nr 556661-8756)
Arbetsplats MittSverige Vatten och Avfall AB
Kontakt Enhetschef kundservice
Stjernström Maria
060-19 22 11 Jobbnummer 8160179
Observera att sista ansökningsdag har passerat.