Kundinformatör
Landstinget i Uppsala län / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget i Uppsala län i Uppsala,
Östhammar,
Håbo,
Enköping,
Heby eller i
hela Sverige Kundtjänst
Kollektivtrafikförvaltningen UL ansvarar för och utvecklar kollektivtrafiken i Uppsala län som en del av Region Uppsala. Trafikplanering- och utveckling, administration, kommunikation, försäljning samt kundtjänst bedriver vi i egen regi. Trafiken är upphandlad och utförs av trafikföretag - med totalt 450 bussar och 14 tåg - under varumärket UL.
Vill du arbeta med kollektivtrafik, ibland i ett högt tempo, med flera olika system och mitt i verksamheten?
Kollektivtrafikförvaltningen UL söker en noggrann och serviceinriktad kundinformatör till kundtjänst.
Avdelningen ansvarar för att ge UL:s kunder service genom försäljning, trafikupplysning och trafikinformation. Avdelningen har även hand om UL:s förseningsersättning, kundsynpunkter, reklamationer samt support av UL:s digitala försäljningskanaler. Kommunikationen med kunderna sker via telefon, mejl, brev, Facebook samt i butiken UL Center i Uppsala.
Tjänsten
Som medarbetare hos vår kundtjänst är din uppgift att sälja biljetter och hjälpa våra kunder i vår butik UL Center. Du kommer också att ge våra kunder support via telefon, svara på kundsynpunkter och frågor via mejl och vid behov hjälpa till med andra arbetsuppgifter på vår avdelning.
Publiceringsdatum2017-09-13KvalifikationerDu älskar att möta kunder, är serviceinriktad, noggrann och har en hög arbetsmoral. Du ska ge våra kunder ett serviceinriktat och professionellt bemötande genom att vara hjälpsam, tillmötesgående och innovativ i ditt sätt att lösa problem. Vidare har du även lätt för att arbeta tillsammans med andra.
Vi söker dig som har minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet av kommunikation med kunder via Facebook, mejl och brev är meriterande. Likaså tidigare erfarenhet inom kollektivtrafik.
AnställningsvillkorVi har öppet alla dagar året runt, vardagar 6.00 till 22.00 och helger 08.00 till 22.00, vilket innebär både helg- och kvällsarbete med schemaläggning.
Anställningen är visstid, timanställning, och tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen till Kollektivtrafikförvaltningen UL!
Så ansöker duAvdelningschef Ellen Åberg, 018-611 19 47,
ellen.aberg@ul.seFör Vision Johan Damström, 018-611 19 76,
johan.damstrom@ul.seFör Saco Ammar Korshed, 018-611 19 19,
ammar.korshed@ul.seRegion Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad, xx, Tillträde enl ök till enl ök -
ErsättningFast lön. Kollektivavtal finns.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-30
Ange följande referens när du ansöker: KTF25/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLandstinget i Uppsala län
AdressLandstinget i Uppsala län
Box 1400
75144 Uppsala
KontorsadressBox 1400
Jobbnummer 3695204
Observera att sista ansökningsdag har passerat.