Kunddrivna pensionshandläggare, Gävle

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Gävle, Söderhamn, Stockholm, Botkyrka, Karlstad eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 361 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 600 000 fondbyten och skickar ut 7,7 miljoner orange kuvert. Vi är drygt 1 400 medarbetare på åtta orter.

Vi gör pensioner enklare

Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 900 medarbetare och finns på 8 orter från Luleå i norr till Halmstad i söder. Produktionsavdelningens uppgifter är att säkra handläggningen och hantera utbetalningar för Sveriges pensionärer och pensionssparare. I uppdraget ingår också att säkerställa att felutbetalningar inte genomförs och att motverka bidragsbrott.

Produktionsavdelningen befinner sig i en större förändringsresa där vi i vår framtidsbild vill stärka våra medarbetare och vår organisation för att i högre grad kunna möta våra kunder där de befinner sig. Vi söker dig som vill vara en del av den förändringsresan.

Vi fortsätter med ytterligare expansion och söker nu dig som tillfälligt vill jobba hos oss som pensionshandläggare med placering på kontoret i Gävle.

Som pensionshandläggare inom allmän pension med uppdrag inom kundservice kommer du att möta kunder i telefon och via mejl. I mötet med kund kommer du att utföra enklare handläggningsuppgifter, utföra registreringar och svara på allt från enklare frågor till att informera kring hela pensionen. Detta i syfte att stärka pensionärer och pensionssparare som konsumenter. Våra kunder ska kunna använda sig av våra digitala tjänster i större utsträckning vilket ställer krav på dig att på ett pedagogiskt sätt kunna informera om detta till våra olika målgrupper.

Du säkerställer att våra kunder får en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall samt att de som kommer i kontakt

Publiceringsdatum
2020-10-20

Erfarenhet och utbildning
Du har erfarenhet av arbete med kundkontakter och telefonintensiv verksamhet med tydligt kundfokus i linje med arbetsbeskrivningen eller annan erfarenhet som vi bedömer som lämplig för tjänsten. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Har du dessutom kunskaper i andra språk är det meriterande. Du har relevant akademisk utbildning.

Dina egenskaper
Du är en person som uppskattar kundmötet och strävar efter ett serviceinriktat förhållningssätt och ett gott bemötande. Du är en god lagspelare som är trygg i att arbeta självständigt och lösningsinriktat i en statstjänstemannaroll. Jobbet ställer krav på att du är noggrann, strukturerad, analytisk och pedagogisk samt tar ett stort ansvar i ditt eget arbete och gärna lyfter olika frågor i arbetsgruppen som bidrar till utveckling av arbetsplatsen.

En förutsättning för att trivas hos oss är att du vill verka i en organisation i ständig utveckling, att du är nytänkande och gillar ett föränderligt arbetssätt som ger mycket glädje och motivation, tillsammans med dina kollegor. Du motiveras av mötet med kund och tycker att det är inspirerande.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för tjänsten.

Övrig information
Vi söker pensionshandläggare till allmän pension på produktionsavdelningen för tidsbegränsad anställning fram till 15/9 2021. Tillträde enligt överenskommelse, med placering i Gävle.

Urval kommer att ske löpande.

Arbetspsykologiska tester ingår som en del av rekryteringsprocessen.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

För mer information:
För mer information om tjänsterna är du välkommen att kontakta:
Maria Pettersson, maria.pettersson@pensionsmyndigheten.se , tel. 010-454 29 66

Fackliga representanter:
Kristofer Dalgren, ST tel. 010-454 29 16
Ida Sundelin, SACO tel. 010-454 35 66

Välkommen med din ansökan senast 1 november 2020.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Visstid 2020-12-01 - 2021-09-15

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "dnr: PSL ".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Pensionsmyndigheten (org.nr 202100-6255)

Jobbnummer
5406836

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: