Kundansvariga med IT-kunskap och intresse för e-hälsa

eHälsomyndigheten / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eHälsomyndigheten i Stockholm, Kalmar, Växjö, Karlskrona eller i hela Sverige

Vi söker nu två IT-kunniga kundansvariga till den enhet hos oss på eHälsomyndigheten i Stockholm som ansvarar för relationerna med myndighetens kunder.

Som medarbetare på eHälsomyndigheten får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en chans att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en möjlighet att skapa nytta för Sveriges invånare.

Enheten kundsamverkan och anslutning har ansvaret för bedömningen och godkännandet av de externa system som ansluter till myndighetens tjänsteplattform. Som kundansvarig ansvarar du för kontakten och samverkan med myndighetens kunder samt att långsiktigt planera och utveckla relationerna. Du säkerställer att kunderna har ett kvalitativt och tillgängligt stöd i sin integration mot myndighetens tekniska tjänster. Myndighetens kundgrupp är komplex och inkluderar vård- och apoteksaktörer, systemleverantörer och statistikproducenter.

Arbetet ger dig en unik möjlighet att arbeta med e-hälsotjänster genom hela kedjan, från utveckling till slutkund och som kundansvarig får du verka både som generalist och specialist i mötet med kund.

Vi eftersträvar en god balans mellan arbete och fritid. Hos oss kommer du att ingå i en engagerad och social grupp som huvudsakligen består av systemvetare och farmaceuter. Tempot är högt och vi har kul på jobbet!



Publiceringsdatum
2018-06-29

Om tjänsten
Arbetet innebär kundansvar och löpande kontakt med nya och befintliga kunder inom olika produktområden, exempelvis vård- och apotek och statistik samt samverkan med andra myndigheter och intresseorganisationer.

Vidare ansvarar myndighetens Kundansvariga för den interna samordningen i samverkan och dialog med myndighetens kunder, vilket innebär att man ska kunna sätta sig in i tekniska frågor och bidra i tekniska dialoger med kunder. I detta ingår också att aktivt arbeta med långsiktiga planer för att bygga och utveckla relationerna med kunderna.

En annan del av tjänsten går ut på att planera och genomföra möten med kund samt hantera verksamhetsmässiga ärenden och kundadministration. Vi arbetar alla inom enheten gemensamt med kontinuerliga förbättringar av enhetens processer och arbetssätt.



Vi söker dig som har:

• Minst två års relevant akademisk utbildning, gärna inom IT
• Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete
• Minst två års erfarenhet av arbete med kunder i en samordnande roll för företag eller större organisationer
• Kunskap om systemintegration
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Mycket god kommunikativ förmåga
• God förmåga att skapa och underhålla relationer



Meriterande för tjänsten är:

• Erfarenhet från vårdsektorn och/eller apoteksmarknaden samt av offentlig verksamhet.
• Kunskap om ITIL

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



Vad erbjuder vi
Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag.

Anställningarna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställning är Stockholm.

eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av rekryterande chef, Jessica Tegelius, t.f enhetschef på Kundsamverkan och anslutning, tel 010-458 62 95, HR-specialist Klas Ackebo, tel 010-458 63 84, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast den 20 augusti 2018!



Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
eHälsomyndigheten

Adress
eHälsomyndigheten
Sankt Eriksgatan 117
11343 Stockholm

Kontorsadress
Sankt Eriksgatan 117

Jobbnummer
4229356

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eHälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eHälsomyndigheten: