Kundansvarig (KAM)

Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen / Datajobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborgs stad ligger långt framme inom innovation och samhällsutveckling. Staden har ett starkt driv och jobbar mot visionen Helsingborg 2035. Inom vissa delar är Helsingborg redan ledande i Sverige, vilket bland annat premierats med utmärkelser som Årets Employer Branding-kommun, Årets IT-kommun 2015, Sveriges bästa kommunwebb och Årets tillväxtkommun. Nu ska vi ta avstamp för nästa steg i att vara ledande i att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter, som är ett av stadens huvudmål, och vill bygga framtidens digitaliseringsavdelning. Kanske kan vi vinna årets digitaliseringskommun 2019?

Digitaliseringsavdelningen har fått ett nytt och större uppdrag. Förutom att säkerställa en kvalitativ grundleverans av IT miljö för 35 000 användare, ska vi bli verksamheternas och bolagens bästa partner i digitaliseringsarbete. Vi ska kunna ligga ett halvt steg före i att utveckla digitaliseringsmöjligheter och på så vis underlätta för staden att snabbare komma ut med innovation och nya digitala tjänster. Från den 1 september 2017 är vi fem stycken enheter inom avdelningen; Supportcenter, Systemtjänst, Kommunikationstjänst, Kund och kvalitet samt Digital utveckling.

Enheten Kund och kvalitet jobbar med att säkerställa att avdelningen har fokus på, förståelse för och kan leverera med tydlighet och kvalitet utifrån verksamheternas behov. Det handlar både om att ha tentaklerna ute och dialog med kunderna inom stadens förvaltningar och bolag, likaväl som att analysera annan information för att avdelningen ska kunna ligga ett halvt steg före. Enheten ska ta ett sammanhållande process-, sourcing- och projektleveransansvar, för att vi alltid ska kunna leverera i tid och med kvalitet. Enheten ger även övriga enheter på digitaliseringsavdelningen administrativt stöd.

Idag har vi tre tjänster för att jobba mot våra kunder, två kundansvariga och ett kundstöd.
Vi har nu behov av att rekrytera en ny kundansvarig (KAM) då en av våra medarbetare gått i pension.
Vi jobbar för att utveckla våra kundprocesser och arbetsmetoder och ser att du som söker ska ha stor säljerfarenhet från andra organisationer och van att arbeta strukturerat som kundansvarig. Som person är du engagerad och entusiasmerande och brinner för att utveckla våra kundrelationer och systematiska kundarbete för vår kund inom Helsingborg Stad.




Publiceringsdatum
2017-12-20

Arbetsuppgifter
Ni är två kundansvariga som arbetar tillsammans mot kunden som är verksamheter inom Helsingborgs Stad. Till er hjälp har ni kundstöd och en verksamhetsutvecklare som jobbar med kommunikationsfrågor och paketeringen av våra erbjudande. Du, tillsammans med teamet, kommer vara en av de viktigaste kanalerna in mot digitaliseringsavdelningen.

Ditt huvudsakliga uppdrag blir att arbeta för hög kvalitet i kundrelation och i leveransen till kunden. Du ska identifiera kundens behov och ge dem stöd i deras digitala utvecklingsresa. Utifrån detta arbete ska du hjälpa dem att välja rätt bland de tjänster och produkter som finns i vårt utbud. Det kan vara allt ifrån val av datorer, skrivare till utvecklingsprojekt inom digitalisering. Du kommer även samarbeta med produktägaren på enheten att identifiera att vi erbjuder rätt tjänster och produkter utifrån vad stadens verksamheter behöver.



Kvalifikationer
Du har
• Erfarenhet som säljare, kundansvarig och/eller KAM, gärna inom IT.
• Vi ser erfarenhet från att arbeta inom eller mot offentlig sektor som meriterande.
• Förmåga att kommunicera och bygga förtroende med kunderna, inom teamet och internt på avdelningen.
• Hög ansvarskänsla och brinner för att göra kunder nöjda.
• Förmågan att självständigt planera och du trivs att jobba i ett mindre team.
• Nyfikenhet och förmåga att se helhet.
• Kunna uttrycka sig på svenska i tal och skrift.
• Körkort.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-28
Ange följande referens när du ansöker: C16965
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Nilsson pernilla.nilsson@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen

Adress
Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3866997

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen: