Kundansvarig inom personlig assistans

Kärnassistans AB / Försäljningsjobb / Göteborg
2018-10-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundansvarig inom personlig assistans" (publicerad 2019-05-02) ⬅️


Visa alla försäljningsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kärnassistans AB i Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Som teamchef ansvarar du för ett antal assistanser bestående av kund, assistenter och en arbetsledare. Det kräver en ledare med bredd som förstår vikten av ett ledarskap som bygger på relationer, kommunikation och förtroende. Du är driven, tycker om att ge service, gillar att jobba med människor, att leda och coacha andra. Du gillar när det händer saker och din prioriteringsförmåga utnyttjas.

Du kan också hantera:

• administrativa arbetsuppgifter, dokumentation m.m.

• lönesättning, lönekörning, budgetering



Du har ett övergripande ansvar för upprättande av genomförandeplaner, det pedagogiska arbetet, dokumentation och metodhandledning av personal. Du är en förebild för medarbetarna när det gäller bemötande och metodik. I ditt uppdrag ingår även löneadministration, schemaplanering, vakanshantering och fakturering, samt ekonomisk redovisning.

Att arbeta som teamchef inom personlig assistans och ledsagning innebär ett omväxlande arbete med nya utmaningar varje dag, du behöver därför vara flexibel och prestigelös.

Vi söker dig som har studerat socionomprogrammet, beteendevetarprogrammet, socialpedagog eller yrkeshögskolenivå med inriktning Funktionshinder, det vill säga den tidigare kvalificerade yrkesutbildningen (KY-utbildning). Du bör ha erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och känna till lagstiftningen kring personlig assistans.
Erfarenhet som stödpedagog är meriterande, liksom administration och schemaplanering.

Som person är du initiativrik, arbetar självständigt samt samarbetar med andra aktörer. I stressade och pressade situationer är du lugn och stabil och behåller fokus på rätt saker och uppgifter. Du har ett tydligt brukarfokus och ett gott bemötande gentemot brukare, kollegor och samverkansparter.

Vi ser att du har god datorvana samt en förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Detta är ett krav för denna tjänst då dokumentation ingår i arbetsuppgifterna.

Kärnassistans arbetar med personlig assistans enligt LSS och LASS för funktions- hindrade personer. Vi hjälper dig som uppdragsgivare med skrivelser och ansökningar till olika myndigheter samt övriga frågor som berör dig i vardagen.

Kärnassistans filosofi är att man som uppdrags- givare, personlig assistent och medarbetare ska känna en stor frihet. Genom att vara väldigt måna om vår personal och att samla information från våra assistansgrupper vill vi på så sätt skapa en miljö som känns trygg och bra för alla inom Kärnassistans.

Vårt iSO arbete har tillkommit som en del i vår filosofi. I detta arbete ligger mycket i att förvalta det vi har idag men också att utveckla, skapa en god kvalité och att hela tiden ta ytterligare steg mot en bättre personlig assistans.

Publiceringsdatum
2018-10-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-25

Kontakt
Ahmed Suleiman

Företag
Kärnassistans AB

Adress
Kärnassistans AB
Box 13120
40252 Göteborg

Kontorsadress
Marieholmsgatan 42

Jobbnummer
4391956

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kärnassistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kärnassistans AB: