Kund- och leverantörsreskontraansvarig till Sibelco

PSPartner / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2013-10-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kund- och leverantörsreskontraansvarig till Sibelco" (publicerad 2013-10-24) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Sibelco, är ett globalt företag, grundat 1872. Vi har 228 produktionsanläggningar i 41 länder och ett team på cirka 10,000 personer. Vi levererar avancerade industrimineraler till en mängd olika applikationer, så som glas, keramik, bygg, verkstadsindustrin, metallurgi, gjuteri, olja, gas, återvinning och miljöskydd. Vår portfölj av industrimineraler är utgångspunkten för många vardagliga saker, så som fönstren i ditt hem, motorn i din bil, eller koppen för ditt morgonkaffe. Industri mineraler är en viktig del av det moderna livet, och Sibelco tar ansvar för att nyttja våra naturresurser klokt.

Besök gärna vår hemsida; www.sibelconordic.com.

Publiceringsdatum
2013-10-08

Dina arbetsuppgifter
Som kund- och leverantörsreskontraansvarig har du yttersta ansvaret för att ankomstregistrera samtliga leverantörsfakturor, uppföljning av attester samt slutbokföring. Du ansvarar även för fakturering och påminnelser till våra kunder, och du har mycket kontakt både internt och externt med kunder och leverantörer. Andra uppgifter är att sammanställa momsunderlag och göra intrastatredovisning. Det är av stor vikt att du har förståelse för hela ekonomiprocessen.

Ekonomiavdelningen består av 4 personer och man är behjälplig där det behövs, du kommer till ett serviceinriktat team där arbetsglädjen är stor.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial påbyggnadsutbildning med minimum 3-års erfarenhet av kund och leverantörsreskontra. Du är en positiv och social person som sätter stort engagemang i ditt arbete. Du är noggrann och ordningsam och är van att arbeta under eget ansvar. Du har erfarenhet av att vara ansvarig för kund- och leverantörsreskontra från tidigare arbetsuppgifter. Vi ser även att du har erfarenhet från tull och vana att göra momsunderlag. Du tycker om att ha mycket kontakter internt samt med kunder och leverantörer. Din engelska är mycket god och det är meriterande att du arbetat i Navision. Tjänsten kräver hög närvaro och är ett längre vikariat med början av december.

Så ansöker du
Du söker tjänsten via www.pspartner.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi gärna ser att vi får din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gabriella Christiansen på 0707-96 29 17 eller gabriella.christiansen@pspartner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gabriella Christiansen

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
Fabriksgatan 7
41250 Göteborg

Jobbnummer
1671842

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: