Kredithandläggare sökes till ett längre uppdrag hos Bilia i Soln

Arena Personal Sverige AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-07-04

Om tjänsten
Vi söker nu en duktig Kredithandläggare till Bilia i Solna!

Bilia satsar på tillväxt och behöver fler engagerade medarbetare. Kreditavdelningen ingår i Bilia ABs ekonomiavdelning och är placerad i Solna. Till tjänsten som kredithandläggare söker vi dig som ger det lilla extra samtidigt som du optimerar kundtillfredsställelse. Arbetet innebär att självständigt driva frågor i rollen som kredithandläggare och du måste vara självgående inom detta.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar:
• Kreditbedömning av alla kunder
• Kreditbevakning
• Kravhantering
• Uppsägning av avtal, återtag av bilar
• Hantera konkurser och företagsrekonstruktioner
• Löpande bokföring samt bokslutsarbete
• Telefonkontakter, externa och interna
• I övrigt förekommande arbetsuppgifter på kreditavdelningen
• Kontinuerligt komma med förslag till utveckling av processer inom funktionen
• Ha en effektiv kredithantering inom ramen för kreditpolicyn för att minimera kreditförluster

Anställningen är ett långtidsuppdrag på heltid på Bilia ABs Kreditavdelning på Dalvägen i Solna. Du kommer att vara anställda utav Arena Personal men arbeta ute hos vår kund, Bilia. Flextid tillämpas på arbetsplatsen för alla anställda.

Profil
Kompetenser
• Gymnasieekonom alternativt eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning, finansiell inriktning är meriterande
• Minst ett par års erfarenhet av kredithantering
• Juridisk kompetens är meriterande
• Erfarenhet från företag med stora flöden är meriterande
• Goda kunskaper i Excel
• Kunskap i systemen VF Score, Katt, IFS, Tacdis och Bilvision är meriterande

Dina personliga egenskaper
• Optimistisk och en stark drivkraft att vilja göra ett bra arbete
• God förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt lätt för att samarbeta
• Strukturerad, noggrann och ansvarstagande
• Stresstålig vid arbetstoppar
• Social med stor känsla för service
• Kunna kommunicera på ett kompetent och förtroendeingivande sätt

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten

Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-01
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3621
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katja Löfström katja.lofstrom@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2938103

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: