Kreativ logistikkoordinator till internationellt företag

SW GBG / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW GBG i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice, IT och Teknik, med placering i Göteborg, Stockholm och Malmö. SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Söker du efter en utmanande och omväxlande roll med stora utvecklingsmöjligheter och vill vara en del av ett dynamiskt och trivsamt team? Vi på SW söker en logistikkoordinator till ett av våra kundföretag. Vår kund är ett stort internationellt bolag verksamt inom marina industrin.

Tjänstebeskrivning Till vår kunds After Sales team söker vi nu en ny medarbetare. I din tjänst arbetar du med hela logistikflödet, från order och transport, till leverans och fakturering av alla reservdelar. Baserat på pris och transporttid så ansvarar du för att ordna bästa transport för både inbound och outbound samt direktleverans från leverantör till kund. Vidare ser du till att samtliga dokument finns samt följer upp leverans av inköpsorder och ansvarar för att informera kunderna om leveranstid och status. I tjänsten arbetar du i nära samarbete med företagets servicekontor för att leverera efter kundens behov.

Lämplig bakgrund Du har en avslutad högskoleutbildning med inriktning logistik, ekonomi eller teknik och har tidigare erfarenhet ifrån en liknande tjänst. Kanske har du tidigare arbetat inom inköp, logistik eller med fakturering eller flödesplanering och trivs i en tjänst med ett brett kontaktnät. Du behärskar såväl svenska som engelska obehindrat i tal och skrift och har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP. Du har vidare kunskap om Incoterms och momskoder.

Vi tror att du som söker har förmågan att effektivt planera, prioritera och koordinera. Du trivs i en tjänst med ett varierat arbetstempo och där din kommunikations- och serviceförmåga kommer väl till användning. Då du kommer hantera flera olika leveranser samt övervaka dessa så kommer din strukturförmåga och noggrannhet väl till användning. Vidare har du en väl utvecklad samarbetsförmåga och trivs i en tjänst med en hög teamkänsla. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson på tel. 031 - 333 54 81.

Konsult hos SW Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Löpande

Publiceringsdatum
2017-03-07

Ersättning
Enl. ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Johansson +46 31-333 54 81

Företag
SW GBG

Adress
SW GBG
Kungsgatan 48A
41115 GÖTEBORG

Kontorsadress
Kungsgatan 48A, Kungspassagen

Jobbnummer
3361270

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW GBG

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW GBG: