Kreativ centrumförvaltare rekryteras till Familjebostäder

Experis Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Familjebostäder är ett kommunalägt bostadsbolag med uppgift att äga, förvalta och hyra ut bostäder och lokaler i Stockholms stad. Sedan 1936 bygger bolaget nya bostäder och medverkar till uppförandet av nya stadsdelar och idag har 40 000 stockholmare sitt hem hos Familjebostäder. För Familjebostäder är både dagens och framtidens kunder lika viktiga. De sköter om och vårdar deras befintliga bostadsbestånd men de bygger också nytt i hög takt med 500 nya lägenheter per år i fastigheter som klarar höga miljö- och energikrav. För att nå deras mål om nöjda hyresgäster, effektiv förvaltning och hög nybyggnationstakt vet de att det är viktigt att de som arbetar i bolaget trivs och får möjlighet att utvecklas i deras yrkesroll.

I samarbete med Experis rekryterar nu Familjebostäder en Centrumförvaltare till ett nytt projekt i Rinkeby.

Gillar du att genomföra något som ingen tidigare gjort? Familjebostäder söker nu en person som kan ta ansvar för uthyrning och förvaltning av befintliga och nya kommersiella lokaler i Rinkeby. Du tillträder tjänsten redan innan vi har börjat bygga Rinkebystråket och har möjlighet att redan från start vara med och påverka. I uppbyggnadsfasen jobbar du med att hitta rätt hyresgäster och hyra ut lokaler. När Rinkebystråket väl är på plats fungerar du som en centrumförvaltare och stöttar affärsidkarna med marknadsföring och säljdrivande aktivteter tillsammans med kommunikationsavdelningen. Du är också den som bevakar att stråkets koncept följs och utvecklas.

Rinkebystråket
Familjebostäder satsar på Rinkeby med utökad handel. Genom att utveckla huvudgatan Rinkebystråket från en trafikgata till en levande och stadsmässig men ändå småskalig handelsgata tillförs stadsdelen 3 700 kvadratmeter kommersiell yta. Läs om satsningen här: www.familjebostader.com/rinkebystraket
Nya kommersiella ytor skapar möjligheten att tillföra Rinkeby aktörer och verksamheter som tillsammans med det lokala näringslivet kan bidra till en starkare service och tillväxt och en motivation för lokala talanger att utvecklas. Familjebostäders övergripande mål är att genom ett välfungerande Rinkebystråk stärka hela stadsdelens attraktionskraft och locka boende, besökare och arbetstillfällen.

Publiceringsdatum
2013-02-27

Dina arbetsuppgifter
Familjebostäder har i dagsläget ett stort och växande antal intressenter och uthyrning av objekten på Rinkebystråket påbörjas under våren 2013 i samarbete med uthyrningskonsulter. En av centrumförvaltarens första uppgifter blir att styra och samordna detta uthyrningsarbete. Centrumförvaltaren ska också tillsammans med projektledare bygga upp en organisation för platsen Rinkebystråket och vidareutveckla affärskonceptet. Centrumförvaltaren ska också ansvara för bolagets befintliga kommersiella lokaler i stadsdelen.

Målgruppen för utbudet på Rinkebystråket är boende i Rinkeby och boende i närliggande stadsdelar men också besökare från andra delar av Stockholm som inte tidigare valt Rinkeby för konsumtion. Rinkebystråkets affärskoncept bygger på handel och möjlighet till vardagliga ärenden med tyngdpunkt på matkultur men även mode och service. En viktig del av Rinkebystråkets koncept och karaktär kommer att vara en blandning av lokala entreprenörer och etablerade varumärken.

I dina arbetsuppgifter ingår:
• Uthyrning av kommersiella lokaler på marknadsmässiga villkor
• Utveckla och anpassa lokalbeståndet
• I samråd med fastighetsförvaltare sköta löpande förhandlingar
• Arbeta för långsiktiga relationer med såväl befintliga som nya kunder
• Bedöma och beställa ombyggnader/anpassningar
• Marknadsföra lokaler, centrum och närområde mot konsumenter tillsammans med kommunikationsavdelningen
• Sammanställa underlag för budget- och prognosarbete
• Planering och kundkontakter vid omflyttningar
• Se till att detaljplaner samt godkännande av verksamheter efterföljs
• Samarbeta med andra aktörer i centrumet i syfte att verka för att bolagets vision och centrumets och stadsdelens positiva utveckling

Vem är du?
Vi söker dig med relevant utbildning och erfarenhet inom förvaltning. Du har erfarenhet från liknande projekt och drivs av att knyta affärskontakter och utveckla och förvalta verksamheter.

Du är lyhörd och bra på att kommunicera och engagerar andra med din positiva inställning. Du har lätt för att se möjligheter och upplevs som förtroendeingivande och professionell i din yrkesroll. Som person är du flexibel och serviceinriktad och trivs väl i en roll där man skapar och vårdar kundrelationer.

För tjänsten krävs det att du har erfarenhet från en kommersiell verksamhet och är en van förhandlare med goda kunskaper inom hyresjuridik. Du är en analytisk och kreativ entreprenör med en stor egen drivkraft med goda kunskaper i ekonomi.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som anställd på Familjebostäder får du ett stort eget ansvar och blir en viktig person på bolaget. Familjebostäder erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och för rätt person finns bra utvecklingsmöjligheter.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via länken till vänster. Vill du komplettera din ansökan med din personliga CV samt ansökningsbrev mailar du det till viveka.brynbo@se.experis.com . Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Experis, Viveka Brynbo på 08-452 33 56.

Välkommen med din ansökan.

Experis är ett bolag inom Manpowergroup.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Viveka Brynbo 08-452 33 56

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1479745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: