Koordinerade Ärendestyrare
Vattenfall AB / Butikssäljarjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Haninge,
Tranås,
Tibro,
Motala,
Tidaholm eller i
hela Sverige Din roll som Ärendestyrare innebär att du ansvarar för att ärendena har rätt och fullständig information. Tillsammans med dina kollegor tillsätter du resurser till varje ärende. I den dagliga verksamheten uppstår ofta oförutsedda eller akuta händelser, som t.ex. störningar i elförsörjningen. När det händer ansvarar du och dina kollegor för resursplaneringen för att klara även dessa uppdrag. Arbetet kräver struktur och samarbete då man ibland lånar personal från andra affärsområden. Du ansvarar för att synliggöra och följa upp eventuell under- eller överkapacitet gentemot inkomna ärenden och återrapportera till affärsområdet.
Vi söker dig som har en relevant gymnasial utbildning inom området. Högskoleutbildning kan vara meriterande. Du har tidigare arbetat med någon form av resursplanering, kundservice och/eller logistikplanering. Du är en van datoranvändare och uppfinningsrik informationssökare. Vi ser gärna att du har arbetat i något ärendehanteringssystem och varit delaktig i att förbättra arbetsprocesser och rutiner. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i BÄST-systemet, BÄST-processen, SAP samt att du har kunskap om de olika ärendetyperna som finns på Vattenfall Services.
För att lyckas i arbetsrollen behöver du hålla en jämn och hög servicenivå samt ha god förmåga att skapa struktur då det periodvis kan vara hektiskt. Vi tror att det är viktigt med god analytisk förmåga, där du också blivit van att förutse eventuella problem. I tjänsten har du stora kontaktytor varför du trivs med att samarbeta och att ha många kollegiala relationer. Vi på avdelningen fungerar likt en ledningscentral. Därför är det viktigt att vara uppmärksam och behålla lugnet samt ha förmågan att planera om dagens arbete. Körkort (B) är ett krav och du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
Vattenfall Services avdelning för Ärendestyrning ansvarar för ärendemottagning och schemaläggning i vårt ärendehanteringssystem. Avdelningen tar emot ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystemet. Vi ansvar för att rätt resurs får rätt uppdrag, utifrån kompetens och geografi, för att i nästa steg utföra arbetet i fält. Vi har stort fokus på säkerhet, kvalitet och effektivitet.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev via länken nedan senast den 12 december 2016.
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Sara Lööv, 072-2309689 För mer information kring rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Henri Waher, 070 149 96 99. Fackliga representanter för denna tjänst är; Clas-Inge Hagdahl Unionen, Juha Siipilehto SEKO, Anders Eriksson (Nyköping) Ledarna och Ann-Jeanette Lönroth Akademikerna. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.
Känns detta som ett jobb för dig? Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2016-10-31Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-12
Ange följande referens när du ansöker: GS-00213
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVATTENFALL AB
AdressVATTENFALL AB
Evenemangsgatan 13
16956 Arenastaden
KontorsadressEvenemangsgatan 13
Jobbnummer 3139769
Observera att sista ansökningsdag har passerat.