Koordinator med ansvar för registratur

Region Uppsala / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Uppsala i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Håbo, Enköping eller i hela Sverige

Verksamhetsstöd

Trafik och samhälle är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. På vår förvaltning arbetar cirka 100 medarbetare. Vår verksamhetsidé är att utveckla och bedriva hållbara transporter för ett växande Uppsala län. Vi utvecklar bland annat infrastrukturen och kollektivtrafiken inom länet. Under varumärket UL bedrivs kollektivtrafik i samarbete med upphandlade trafikföretag. Våra medarbetare har en stor bredd av kompetenser och arbetar bland annat med verksamhetsutveckling, upphandling, samhällsplanering, trafikplanering, systemförvaltning, ekonomi, försäljning och kundtjänst.

Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag? Att jobba hos oss innebär att underlätta vardagen för våra resenärer varje dag, och att möta behoven i ett växande län. Vi söker nu en lösningsorienterad koordinator för en dynamisk och omväxlande roll mitt i verksamheten. Du är ett kvalificerat administrativt stöd till trafikdirektören och en viktig resurs för förvaltningen som registrator med ansvar för diarieföring och arkivering.

Tjänsten är placerad på avdelning Verksamhetsstöd som ansvarar för områdena verksamhetsstyrning, portföljstyrning, verksamhetsutveckling samt krisberedskap och civilt försvar.

Ditt uppdrag
Vi söker ett kvalificerat ledningsstöd som ska bistå trafikdirektören i det dagliga arbetet med ansvar för planering och koordinering. Du är också förvaltningens registrator och arkivansvarig. Du ansvarar för att skapa och upprätthålla administrativa processer och vara ett stöd till verksamheten kopplat till dessa och tillhörande system.

Du är länken mellan trafikdirektören och övrig förvaltningsorganisation, externa partners mm, där du samordnar och prioriterar interna och externa mötesförfrågningar samt planerar in vilka underlag som behöver tas fram eller godkännas inför de olika mötena.

I arbetsuppgifterna ingår att själv ta fram eller från övriga organisationen beställa och kvalitetssäkra underlag inför sammanträden samt skriva mötesanteckningar och korta PM i aktuella frågor.

Exempel på arbetsuppgifter
• Mötesplanering och prioritering
• Minnesanteckningar, protokoll, agendor m.m.
• Förbereder underlag, presentationer till möten och konferenser
• Personaladministration i administrativa stödsystem
• Avtalshantering
• Diarieföring och arkivering
• IT- och teknikstöd i administrativa system
• Beställare av behörigheter, teknik m.m
• Hantering av funktionsbrevlåda och posthantering

Publiceringsdatum
2023-04-03

Kvalifikationer
Du har gymnasieexamen och erfarenhet av att vara ledningsstöd samt haft en koordinerande roll t.ex. som VD-assistent eller liknande. Du ska ha erfarenhet av diarieföring och goda kunskaper inom Office 365 och god språklig förmåga både i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet med liknande arbetsuppgifter samt diariesystemet Public 360.

Din kompetens
Du har en god administrativ förmåga, arbetar smidigt med andra, är kommunikativ samt har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du är initiativtagande och tar ansvar för din uppgift och för att driva processer framåt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och gillar att skapa struktur som hjälper andra att leverera det de ska.

Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar och undanröja hinder för att arbetet ska rulla på. Du uppskattar ett högt arbetstempo och ett varierat arbetsinnehåll samt har förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och leverera med kvalitet i arbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Tjänsten är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.

Vårt moderna kontor ligger mitt i centrala Uppsala, i direkt anslutning till Uppsala resecentrum.

Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra. Så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Förutom att vi har ett av Sveriges bästa kollektivavtal erbjuder vi subventionerade UL-biljetter och ett förmånligt friskvårdsbidrag.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Avdelningschef Amelie Propst, amelie.propst@regionuppsala.se (amelie.propst@regionuppsala.se/),' rel='nofollow'>http://mailto:amelie.propst@regionuppsala.se/), 018-617 58 24
För Vision Christina Nordlund, +46186122907, christina.nordlund@regionuppsala.se
För Saco Daniel Lund, +46186175424, daniel.erik.e.lund@regionuppsala.se

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ersättning
-

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KTF10/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Uppsala (org.nr 232100-0024)

Arbetsplats
Region Uppsala

Jobbnummer
7619366

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Uppsala

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Uppsala: