Kontorsområdeschef till kontorsområde Nordstan

Statens Servicecenter / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Borås eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda. Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle. Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda. Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle. Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

I kontorsområde Nordstan är vi ca 25 medarbetare. Alla arbetar serviceinriktat i team med ett gemensamt ansvar för vårt uppdrag och gemensamma lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som kontorsområdeschef ansvarar du för samtliga servicekontor inom ditt kontorsområde. Du ansvarar för den service som ges i det fysiska mötet på uppdrag av Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. På vissa av kontoren ingår även uppdrag från Arbetsförmedlingen, vilket även kommer att införas på återstående kontor under 2021. Du har ansvar för personal, resultat och budget och säkerställer att verksamheten bedrivs med hög kvalitet och effektivitet. Du rapporterar till regionchef för region Väst och ingår i regionens ledningsgrupp.

I din roll som chef verkar du för en effektiv bemanningsplanering i syfte att nå våra mål och för att interna riktlinjer och rutiner inom myndigheten följs. En förutsättning för en effektiv och kvalitativ verksamhet är också att du som kontorsområdeschef säkerställer rätt kompetens och resurser på kort och lång sikt. Viktigt att genom dialog kunna skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling. Genom att skapa motivation och engagemang har du som kontorsområdeschef en viktig uppgift i att bidra till att skapa en utvecklande arbetsplats.

Publiceringsdatum
2021-08-02

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer lämplig
• Minst två års erfarenhet av att vara chef i en operativ kundverksamhet

Vidare ska du ha förmåga att

• Skapa engagemang för verksamhetens mål och arbetsuppgifter
• Skapa en miljö där feedback är ett viktigt och uppskattat inslag
• Bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Skapa struktur för sitt eget och andras arbete
• Välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Lyssna, kommunicera och lösa konflikter
• Vara lugn, stabil och har kontroll över dig själv i utmanande situationer

Dessutom är det meriterande om du har

• Erfarenhet från statlig verksamhet och förståelse för det statliga regelverket
• Tidigare arbetat som chef i statlig myndighet

Övrig information
Anställningen är på heltid och tillsvidare med placering Göteborg, Nordstan. Vi tillämpar vanligtvis 6 månaders provanställning.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 20 august. Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Jobbnummer
5882865

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: