Kontorsassistent till teknikkonsultbolag
Framtiden i Sverige AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Det perfekta extrajobbet för dig som pluggar och vid sidan av studierna vill ta chansen att få en inblick i ett av Sveriges största konsultbolag. Beräknad arbetstid är 8-10 timmar/veckan.
Publiceringsdatum2015-10-06ArbetsuppgifterI rollen som kontorsassistent kommer du att arbeta på en större avdelning bestående av tre gruppchefer och en avdelningschef. Du kommer avlasta dem i administrativa ärenden och underlätta för dem i arbetet.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Avlasta och assistera avdelningens gruppchefer
• Hjälpa till med förberedelser och genomförande av kundevent
• Boka resor, hotell, mat, lokaler till kundevent och mässor
• Förebreda presentationsmaterial
• Förbereda och sammanfatta anbud
• Delta och protokollföra vid gruppchefsmöten
• Ansvara för introduktion för nyanställda
Stor flexibilitet finns kring hur du vill lägga upp dina arbetstimmar sett till studiebelastningen för tillfället.
Om företagetVår kund är ett internationellt teknikkonsultföretag som erbjuder kvalificerade konsulttjänster med högt kunskapsinnehåll. Uppdragen handlar om allt från förstudier, utredning och strategisk planering till design, konstruktion, projektering och projektledning. Vår kunds ingenjörer, arkitekter och miljöexperter samverkar för att bidra till utvecklingen av ett hållbart samhälle.
Hos vår kund finns utrymme för nya idéer och inspiration för nyutexaminerade likväl som för affärsmässiga konsulter.
Vår kund erbjuder dig en omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till teknisk och personlig utveckling.
I rollen som kontorsassistent får du inte bara en inblick i detta företag utan även en mycket bra referens på ditt CV för din kommande karriär.
ProfilVi söker för detta uppdrag dig som är student och på jakt efter ett spännande extrajobb. Som person tror vi att du är en riktig doer. Du kan prioritera och jobbar självgående och proaktivt. Vidare tror vi att du känner igen dig i nedan krav:
• Student, gärna inom ekonomi
• Bra koll på excel
• Affärsmässigt och tekniskt intresse
• Initiativrik och driven
• Social och tillmötesgående
Om företagetSom anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
AnställningsvillkorArbetstid: 8-10 timmar/veckan.
Start: Efter årsskiftet
Intervjuer och urval sker löpande.
Ta chansen och sök redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-18
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6043
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSophie Bengtsson
sophie@framtiden.comFöretagFramtiden i Sverige AB
AdressFramtiden i Sverige AB
Kristinelundsgatan 13
41137 Göteborg
KontorsadressKristinelundsgatan 13, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2466235
Observera att sista ansökningsdag har passerat.