Kontorsassistent/Löneadministratör

Unhcr / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unhcr i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2013-07-26

Beskrivning av verksamheten
45 miljoner människor är på flykt runt om i världen. UNHCR är FN:s flyktingorgan och har FN:s mandat att leda och samordna de internationella insatserna till skydd av flyktingar. UNHCR erbjuder skydd och hjälp till alla flyktingar på ett opartiskt sätt, beroende på deras behov men oberoende av deras etniska bakgrund, religion, politiska åskådning eller kön. UNHCR ser till att människor på flykt har tak över huvudet, mat, vatten och andra förnödenheter. Sverige för UNHCR (tidigare UNHCR Insamlingsstiftelse) är en svensk insamlingsstiftelse som har i uppdrag att skapa kännedom om UNHCR och flyktingars situation samt samla in pengar i Sverige till UNHCR:s globala arbete för att skydda människor som tvingas fly sina hem på grund av krig och förföljelse.

Dina arbetsuppgifter
Organisationen Sverige för UNHCR växer nu snabbt vad gäller såväl omsättning som antal anställda. I september flyttar organisationen från UNHCR:s regionskontor till egna lokaler vid Odenplan i Stockholm och i samband med detta söker vi omgående en kontorsassistent/Löneadministratör I din roll som kontorsassistent/löneadministratör kommer du dels ansvara lönehanteringen av organisationens anställda samt ha det övergripande ansvaret över kontorets administration, växel och reception.
Huvudsakliga arbetsuppgifter: . Adminstrera lönehanteringen av organisationens anställda. . Administration av anställningskontrakt för organisationens extrapersonal. . Ansvara för kontorets telefonväxel och reception. . Svara på frågor från organsiationens givare via telefon och e-mail. . Ansvara för kontorsmaterial och posthantering. . Vara kontaktperson för diverse leverantörer. . Ansvara för kontorets allmänna ytor. . Administrera styrelsearbetet med dokumentation och mötesanteckningar. . Assistera ekonomichefen och verksamhetschefen.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som: . Är gymnasieekonom med minst två års erfarenhet av löneadministration och redovisning. . Har vana av att arbeta med moderna löne- och ekonomisystem . Har vana av att arbeta i kundservice eller reception. . Har goda kunskaper i Excel och Word. . Har goda kunskaper i svenska och engelska (både tal och skrift) . Kan arbeta självständigt och tar egna initiativ. . Är noggrann, systematisk och flexibel. . Står bakom UNHCR:s uppdrag och värderingar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid/Deltid

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-12
Enbart skriftligt
Ange följande referens när du ansöker: Kontorsassistent/Löneadministr
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Verksamhetschef Katinka Lindholm 08-457 48 93 Verksamhetschef lindholk@unhcr.org

Företag
UNHCR

Kontorsadress
Vegagatan 8

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4574888

Jobbnummer
1612629

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unhcr

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unhcr: