Konsultchef till Arena Personal

Arena Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
2015-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Konsultchef till Arena Personal" (publicerad 2015-08-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-06-26

Om tjänsten
Vi fortsätter att växa och har därför behov av att förstärka verksamheten med en konsultchef som vill arbeta internt hos oss. Vi söker dig som vill arbeta med bemanning och bli en del av vårt framgångsrika team inom vårt affärsområde Logistik & Transport. Du kommer att arbeta i ljusa och moderna lokaler på Fleminggatan i centrala Stockholm. Vi är ett personligt, engagerat och professionellt gäng som har mycket bra sammanhållning. Om du är en lagspelare som har nära till skratt kommer du att trivas hos oss.

Du kommer i huvudsak att arbeta med vår chaufförsuthyrning, vilket innebär att ansvara för att bemanna, rekrytera och tillsätta bemanningsuppdrag inom transportbranschen. Du kommer att vara ansvarig för ett antal kunder och uthyrda chaufförer, vilket innefattar bl.a. annonsering, urval och intervjuer, matchning och personalansvar med kund- och medarbetarbesök. En viktig del av jobbet innebär att ha daglig kontakt med såväl kunder som uthyrda medarbetare.

Tjänsten är mycket varierande, utvecklande och utmanande. För att passa som konsultchef hos oss på Arena Personal delar du våra kärnvärden som är personlig, engagerad och professionell. Vi har ett genuint intresse för människor och värnar om våra kunder, medarbetare och kollegor. Vi har lång erfarenhet av relationer och bygger vår verksamhet på goda kontakter. Därför är varje medarbetare hos oss mycket viktig för vår framgång.

Profil
En stor del av arbetet innebär att matcha kandidater mot uppdrag hos kunder och därför är det viktigt att du kan lyssna, analysera och vara lyhörd för både kunders och uthyrda medarbetares behov. Du ska tycka att det är roligt att skapa relationer med kunder och medarbetare och du inger förtroende då du är trygg i dig själv. Det är ett högt tempo och du ska klara av att ha många bollar i luften. I tjänsten ingår också till viss del merförsäljning som en naturlig del av arbetet. Det innebär att du har ett affärsmässigt sätt och kan fatta professionella beslut vad gäller avtal, villkor och liknande.

Vi söker dig som har:

• Minst ett års erfarenhet av bemanning och/eller rekrytering.
• God datavana är ett krav samt att du behärskar MS Word, Excel och Outlook.
• Har du en akademisk examen som personal- eller beteendevetare är det meriterande.
• Har du tidigare arbetat i Intelliplan är det ett plus.
• Du ska uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska samt även på engelska.
• Eftersom det ingår att regelbundet besöka kunder och uthyrda medarbetare i tjänsten är det en förutsättning att du har B-körkort.
• Om du har erfarenhet från transportbranschen och/eller innehar C-kort eller CE-kort är det en fördel.

De personliga egenskaper som vi ser hos dig är att du är ansvarstagande, självständig och kundorienterad. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig tydligt. Vidare uppskattar vi prestigelöshet och god samarbetsförmåga. Självklart är du en god administratör och har sinne för ordning och reda. Du arbetar snabbt och är duktig på att prioritera och kan hantera stressiga situationer. För att passa i vår arbetsgrupp bör du även vara en framåt och positiv person med humor och arbetsglädje.

Detta är en heltidstjänst som ska tillträdas efter sommaren. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning under sex månader.

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande under sommaren.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete där du får möjlighet att växa i din yrkesroll. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas inom koncernen. I attraktiva lokaler centralt i Stockholm har vi en modern arbetsplats, som vi delar tillsammans med våra systerföretag Arbetslivsresurs och Impact. Vi arbetar i ett öppet aktivitetsbaserat kontorslandskap som inbjuder till samarbete och utveckling.

Om verksamheten

Arena Personal har drygt 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 konsulter verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-09
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2357
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Lilja 08-587 117 04

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2354075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: