Koneo i Visby söker Servicedesk 1 linje agent
Koneo AB / Supportteknikerjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Koneo AB i Gotland,
Kalmar,
Norrköping,
Linköping,
Stockholm eller i
hela Sverige Hos Koneo kan du köpa IT-produkter från marknadens ledande leverantörer. Vi erbjuder tjänster som förenklar, effektiviserar och sänker kostnaderna i er IT- och dokumenthantering, allt från installation till service & support. Med våra kompletta IT-lösningar, som populära Koneo Arbetsplats, hyr du bekymmersfri IT, vi levererar de produkter och tjänster du behöver till en fast månadskostnad.
Vi söker en person till ServiceDesk 1 linje agent:
Arbetsuppgifter - aktiviteter som ska utföras dagligen för att göra ett bra jobb
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Utföra supportaktiviteter enligt de processer och instruktioner som finns
• Registrerar alla ärenden som tas emot i incidentverktyg
• Initial support, prioritering och klassificering av ärenden
• Undersöka, diagnostisera och lösa ärenden, samt samla in relevant information
• Delegera och eskalera ärenden till 2nd-line vid behov
• Monitorera incidentverktyg, supportmailboxar & telefonilösning
• Återkoppla och informera användare som har registrerat ärendet om hur ärendet utvecklas och dess lösning.
• Användaradministration
• Ägare av samtliga ärenden, även eskalerade
• Identifierar trender, återkommande ärenden och kända problem, hitta lösningar på dessa och dokumentera
• Stänga ärenden
• Sprida aktuell information externt till verksamheten om IT och IT-systemen (t.ex. göra översättningar)
• Bygga upp en kunskapsdatabas för supportärenden
• Arbete med förbättringsåtgärder och initiativ
Rapporteringsvägar, relationer och kommunikation
• Rapporterar löpande till ansvarig/chef Service Desk i Visby
• Samarbeta inom den egna arbetsgruppen/organisationen, men även med andra medarbetare inom hela företaget.
• Arbeta aktivt med företagets IT system
Eget bidrag
• Arbetar mot gemensamma mål och fattade beslut
• Utvecklar rutiner för att säkra och förbättra samtliga processer inom min tjänst
• I alla aktiviteter, genom mitt agerande i smått och stort, vara en god representant för Koneo
Generella förkunskaper
• Gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Goda och breda allmänna IT kunskaper, både mjukvara och hårdvara
• Allmän förståelse för Windows och Mac miljöer
• Allmän förståelse kring nätverk
• Allmän förståelse kring print och utskrifter
Rollspecifika kunskaper och erfarenheter
• Talar både svenska och engelska
• Service inriktat beteende
Egenskaper och agerande
• Mycket gott serviceagerande och ordningssinne
• Samverkar med kollegor och andra funktioner inom företaget på ett sådant sätt att alla så långt det är möjligt bidrar till intern och extern effektivitet
• Nyttja system och verktyg, enligt företagets vid varje tidpunkt gällande riktlinjer
• Följer tidpunkter för rapportering etc.
• Punktlighet / Passande av tider
• Agerar inspirerande och motiverande inför omgivningen
Utvärdering
• Kvalitet i arbetet
• Relationer till interna och externa intressenter
• Initiativ till utveckling/förbättringsåtgärder
• Hålla deadlines i uppdrag
• Förmåga att prioritera arbetsuppgifter
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Timanställning - Ca 50 %
Publiceringsdatum2017-06-15Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-30
Kontakterik.westergren@koneo.seFöretagKoneo AB
AdressKoneo AB
Skarphällsgatan 13
62141 VISBY
KontorsadressSkarphällsgatan 13
Jobbnummer 3559717
Observera att sista ansökningsdag har passerat.