Kompetent resursplanerare med kunskaper i Time Key!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en duktig administratör med erfarenhet av schemaläggning och resursplanering? Är du redo för nästa utmaning på ett stort, internationellt bolag och kan starta omgående? Vi på Adecco Office & HR har uppdraget för dig!
Hur ser din arbetsdag ut?
I din roll som resursplanerare arbetar du inom vår kunds containerterminal, med daglig resursplanering och schemaläggning. Du har stort ansvar för den dagliga driften genom att hantera arbetskraften på både lång och kort sikt samt samla in aktuell information och analysera den dagliga driften utifrån tillgång och behov av resurser. Du kommer att arbeta nära dina kollegor i terminalen vilket inkluderar planerare och förmän med ansvar för den dagliga operationen. Du kommer även att agera super user i företagets tidrapporteringssystem Time Key.
Uppdraget startar omgående, dock senast i mitten av april och pågår till sista september 2016 och du kommer att arbeta som uthyrd konsult hos vårt kundföretag i Göteborg.. För rätt person kan det finnas möjligheter till förlängning eller anställning direkt hos kunden. Arbetets omfattning är på heltid och kan schemaläggas på både dag- och kvällstid. Helgarbete kan förekomma.
Vem trivs här?
Du som har en eftergymnasial utbildning samt erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och av arbete på containerterminal kommer snart att känna dig trygg i din nya roll. Erfarenhet av att arbeta med administration och schemaläggning i en stor organisation och fartfylld miljö ger dig goda förutsättningar i din nya roll. Erfarenhet av att arbeta i en teknisk miljö är mycket meriterande. För att genomföra ett bra arbete på detta internationella bolag har du goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Vi ser även att du har mycket goda datorkunskaper. Erfarenhet av att arbeta i Time Key och liknande tidrapporteringssystem är en förutsättning.
Som person beskrivs du som noggrann och strukturerad samtidigt som du trivs med många kontaktytor och att dagligen kommunicera med olika typer av människor. Du har god samarbetsförmåga, har lätt för att knyta kontakter samt är pålitlig, tillmötesgående och har god anpassningsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan, kontakta gärna Kandidatsupport på tel 08-598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2015-03-25Arbetstider och omfattningHeltid Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-24
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmelie Lövebrant 031-725 45 43
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2220081
Observera att sista ansökningsdag har passerat.