Kommunvägledare

Luleå kommun, Servicekontoret / Receptionistjobb / Luleå
2018-05-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare" (publicerad 2018-10-16) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Servicekontoret i Luleå

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Kommunvägledare är i grunden en handläggarroll där stor vikt läggs på personlig lämplighet avseende inställning till servicearbete och förmåga att möta medborgarnas behov på den nivå där de befinner sig.

Kundcenter är kommunens centrala ingång för invånare, företag och besökare. Ärendena fördelas mellan olika grupper beroende på ämne. Kommunvägledaren kommer att jobba i ett team med flera kollegor som har samma uppgift. Som kommunvägledare ska du ha en fingertoppskänsla för service och man ska tycka om att ha kundkontakt både via digitala kanaler, via telefon och över disk. Uppdraget innebär också att man är allmänbildad och samhällsintresserad.

Samtalet och den hjälp kommunvägledaren erbjuder kunderna är ofta den första kontakten för de som vill komma i kontakt med kommunen. Det ställer krav på både muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga. Det behövs också då information till kunderna även ges skriftligt t ex via Facebook och webbplatsen. Arbetet är ofta händelsestyrt och därför ska man på eget initiativ kunna växla tempo när det behövs.

Uppdraget kräver stor flexibilitet och att man är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och stabil. Uppgifterna kommer att utvecklas i nära samarbete med kommunens förvaltningar och ställer därför krav på samarbetsförmåga och stresstålighet. Genom att vara kontaktperson mot förvaltningarnas verksamheter förs en nära dialog som både utvecklar arbetsprocesser, kvalitet och kunskap. Kommunvägledaren bidrar till att kommunens service till invånare, företagare och besökare ständigt utvecklas.

Kommunvägledaren har delat resultatansvar för gruppen vilket omfattar både tillgänglighet och kvalitet. En viktig del i arbetet är också att man arbetar i en lärande process. Man har därför ansvar för att dela kunskap med kollegorna och att ta till sig ny kunskap från andra. Verksamheten hanterar till viss del sekretessbelagd information och som medarbetare är det viktigt att man har hög integritet.



Publiceringsdatum
2018-05-22

Arbetsuppgifter
• Kundkontakt både via digitala kanaler, via telefon och över disk.
- Ge information till kunderna skriftligt t ex via Facebook och webbplatsen.
- Utveckla samarbete och dialog med kommunens förvaltningar, arbetssätt etc
- Ge service till invånare, företagare och besökare



Kvalifikationer
Utbildningsbakgrund
- Eftergymnasial utbildning i administration, samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Erfarenheter
- Erfarenhet av privat eller offentligt serviceyrke eller erfarenhet av kommunal verksamhet med högt inslag av sociala kontakter.

Meriterande:
• Erfarenhet från kundtjänstarbete och/eller att utveckla processer och verktyg i kundtjänst.
- kunskap om kommunal verksamhet

Språk:
- Goda språkkunskaper i svenska, i skrift och tal.
- Kunna förstå och tala engelska

Meriterande:
- kunna förstå och tala andra vanligt förekommande språk, i synnerhet finska

Datakunskaper:
- Mycket goda kunskaper, främst i Windows och MS Officepaketet
- Mycket goda kunskaper att söka information med digitala verktyg
- Goda kunskaper av användning av e-postsystem (främst Outlook)

Meriterande:
- Kunskap om ärendehanteringssystem

Personlig kompetens:
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Samarbetsförmåga
- Muntlig kommunikation
- Stabil
- Flexibel
- Stresstålig



ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Efter överenskommelse, tidsbegränsat vikariat 6 månader. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-05
Ange följande referens när du ansöker: A786625
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Sjölund 0920-457499

Företag
Luleå kommun, Servicekontoret

Adress
Luleå kommun, Servicekontoret
Rådstugatan 11, 97185 Luleå
97185 LULEÅ

Kontorsadress
Rådstugatan 11 LULEÅ

Jobbnummer
4157356

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Servicekontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Servicekontoret: