Kommunvägledare

Luleå kommun, Servicekontoret / Butikssäljarjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Servicekontoret i Luleå

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.


Publiceringsdatum
2018-10-16

Arbetsuppgifter
Kundcenter är kommunens centrala ingång för invånare, företag och besökare. Ärendena fördelas mellan olika grupper som representerar våra förvaltningar. Vårt arbete är teambaserat och vi ansvarar för kundkontakt via digitala kanaler, telefon och över disk.
I rollen som kommunvägledare är det viktigt att arbetet präglas av en god känsla för service och kvalitet. Du ska ha förmåga att möta medborgarna utifrån deras behov. Våra kommunikationsmedel är främst telefon, e-post och andra sociala medier.

Uppdraget kräver flexibilitet och att du som person är serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Kommunvägledaren arbetar nära kommunens förvaltningar vilket ställer krav på samarbetsförmåga och stresstålighet. Genom att vara kontaktperson mot verksamheten ansvarar du för att utveckla arbetsprocesser, förbättra kvalitet och förmedla kunskap.

Kommunvägledaren har delat resultatansvar för gruppen vilket omfattar tillgänglighet som kvalitet. En viktig del i arbetet är också att vi arbetar i en lärande process. Vilket innebär att vi ansvarar för att dela och utbyta kunskaper med varandra. Verksamheten hanterar till viss del sekretessbelagd information och som medarbetare är det därför viktigt att man har hög integritet.

Arbetsmoment:
• Kundkontakt via digitala kanaler, telefon och över disk.
• Handlägga ärenden utifrån överenskommelse med interna samarbetspartners/förvaltningar
• Ge information till kunderna skriftligt t ex via Facebook och webbplatsen.
• Utveckla samarbete och dialog med kommunens förvaltningar, arbetssätt etc
• Ge service till invånare, företagare och besökare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna manliga sökande.


Kvalifikationer
Utbildning:
• Eftergymnasial utbildning inom administration, samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Erfarenhet:
• Erfarenhet av privat eller offentligt serviceyrke eller erfarenhet av kommunal verksamhet med högt inslag av sociala kontakter.

Meriterande:
• Erfarenhet från kundtjänstarbete och/eller att utveckla processer och verktyg i kundtjänst.
• kunskap om kommunal verksamhet

Språk:
• Goda språkkunskaper i svenska, i skrift och tal.
• Engelska i tal och skrift

Meriterande:
• Finska i tal och skrift

Datakunskaper:
• Mycket goda kunskaper, främst i Windows och MS Officepaketet
• Mycket goda kunskaper att söka information med digitala verktyg
• Goda kunskaper av användning av e- postsystem (främst Outlook)

Meriterande:
• Kunskap om ärendehanteringssystem

Personlig kompetens:
• Serviceinriktad
• Kvalitetsmedveten
• Samarbetsförmåga
• Muntlig kommunikation
• God simultankapacitet
• Flexibel
• Stresstålig


ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-04
Ange följande referens när du ansöker: A820866
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Sjölund 0920-457499
Karin Bergman Lundkvist karin.bergman.lundkvist@lulea.se 0920-45 74 55

Företag
Luleå kommun, Servicekontoret

Adress
Luleå kommun, Servicekontoret
Rådstugatan 11, 97185 Luleå
97185 LULEÅ

Kontorsadress
Rådstugatan 11 LULEÅ

Jobbnummer
4404799

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Servicekontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Servicekontoret: