Kommunsekreterare
Sollentuna Kommun - Kansli och arkiv / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun - Kansli och arkiv i Sollentuna Tjänsten som kommunsekreterare är placerad vid kansli- och arkivavdelningen inom kommunledningskontoret.
Som kommunsekreterare är du sekreterare i kommunstyrelsens arbetsutskott, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.
I arbetsuppgifterna ingår att sammanställa ärenden inför sammanträden, att vid sammanträdena bistå ordföranden i formella frågor och att skriva sammanträdesprotokoll.
I tjänsten ingår ekonomiskt ansvar för kommunstyrelsens budget, vilket innebär ekonomisk uppföljning samt viss fakturahantering.
Kansli- och arkivavdelningen ansvarar för kommunens gemensamma digitala dokument- och ärendehanteringssystem, där ett intensivt arbete pågår med införande av ett nytt system. Kommunsekreteraren är en nyckelperson i detta arbete och ska aktivt arbeta med de delar i systemet som hanterar nämndprocessen. Detta arbete ställer krav på samarbete med kommunens övriga nämndsekreterare.
Du har relevant utbildning för arbetsuppgifterna och/eller har på annat sätt skaffat dig motsvarande erfarenhet. Du har även god datorvana och kan hantera kommunens datasystem för dokument- och ärendehantering.
Som person är du serviceinriktad, noggrann och har en god samarbetsförmåga.
Tillsvidareanställning, heltid
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Publiceringsdatum2010-05-11Arbetstider och omfattningHeltid, tillsvidare anställning
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-25
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktIngegärd Bornelind, 08-5792 1603
FöretagSollentuna Kommun - Kansli och arkiv
AdressSollentuna Kommun - Kansli och arkiv
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna
Jobbnummer 649451
Observera att sista ansökningsdag har passerat.