Kommunsekreterare
Tranås Kommun / Administratörsjobb / Tranås
2015-10-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2018-07-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Tranås,
Boxholm,
Ödeshög,
Kinda,
Mjölby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tranås Kommun i Tranås,
Eksjö,
Aneby,
Jönköping,
Linköping eller i
hela Sverige Nu bygger vi Tranås, var med och skapa framtidens samhälle. Tranås är en expansiv kommun som satsar för framtiden. Vi har ett övergripande mål att utöka befolkningen till 20 000 invånare till år 2025. Kommunsekreteraren är processägare för dokument- och ärendehantering och har ett strategiskt, kommunövergripande ansvar vilket ställer krav på god samordning. Du är spindeln i nätet, har koll på hela ärendeflödet och att det sker på ett korrekt sätt. Du är en del i samspelet med förtroendevalda och tjänstemän och driver utveckling.
Publiceringsdatum2015-10-29Dina arbetsuppgifterDitt huvuduppdrag är att sköta sekreterarskap i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott. Arbeta med utredning, beredning och uppföljning av ärenden. Ge utbildning till förtroendevalda och tjänstemän inom arbetsfältet. Du är sakkunnig inom offentlig rätt. Du leder sekreterargruppen och utvecklar nämndadministration. Vi byter ärendehanteringssystem och du kommer svara för utvecklingen och implementeringen av det nya systemet tillsammans med kommunens sekreterare.
BakgrundDet krävs att du har god samspelsförmåga och en uttalad känsla för service, är strukturerad, noggrann och en god kommunikatör. Du har förmåga att organisera, kan skapa ordning och reda, är stresstålig, prestigelös och kan prioritera. Du gillar att sköta det löpande arbetet och kan samtidigt lyfta blicken och driva utvecklingsarbete. Det förutsätts att du är öppen för nya lösningar, ser möjligheter med hjälp av ny teknik och det är viktigt att du med lätthet kan förstå nya datasystem och har arbetat i digitalt ärendehanteringssystem. Du har en samhällsvetenskaplig högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning, erfarenhet av att arbeta med dokument- och ärendehantering i offentlig verksamhet, samt kunskaper inom relevant lagstiftning. En förutsättning är att du har en mycket god stilistisk förmåga och delar kommunens värdegrund. Tranås kommun värdesätter mångfald i arbetslivet och vill ta tillvara de kvalitéer som exempelvis en jämn ålder och könsfördelning ger.
Anställning
Tidsbegränsad anställning från och med 1 april 2016 dock längst till och med 2017-06-11, heltid. Delar av arbetstiden är förlagd till kvällstid.
Kontaktpersoner m m
Välkommen att kontakta personalchef Maria Ejhed eller kommunsekreterare Selma Hadzalic, samtliga kontaktpersoner och fackliga företrädare nås via kommunens växel 0140-68100. Vi ser framemot att få ta del av din ansökan. Vi undanber oss all kontakt med annons- och rekryteringssäljare.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid, delar av arbetstiden är förlagd till kvällstid. Tidsbegränsad anställning från och med 1 april 2016 dock längst till och med 2017-06-11, heltid.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Ejhed
maria.ejhed@tranas.seFöretagTranås kommun
AdressTranås kommun
Stadshusplan 1
57382 Tranås
KontorsadressStadshusplan 1
Jobbnummer 2502536
Observera att sista ansökningsdag har passerat.