Kommunjurist
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2017-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunjurist" (publicerad 2024-12-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.
Kristianstads kommun är expansiv vilket föranleder att det finns stort utrymme för utveckling inom det juridiska området.
Vi utökar vår juridiska verksamhet och vill säkra upp kompetens inom samtliga områden inom kommunen. Tillsammans inom verksamheten arbetar vi preventivt och möter förvaltningarnas behov ute i de olika verksamheterna. Den juridiska verksamheten arbetar med stort lösningsfokus. Strategiskt planerar verksamheten utifrån kommunens vision och dess strategiska färdplan.
Kansli- och kommunikationsavdelningen med 23 medarbetare söker nu en serviceminded och lösningsfokuserad kommunjurist.
Publiceringsdatum2017-03-06Dina arbetsuppgifterSom kommunjurister i Kristianstads kommun arbetar du med att bistå verksamheterna, nämnderna och bolagen med juridiska frågor. Du kommer även att företräda kommunen i förhandlingar och domstolar. Uppdraget omfattar även stöd åt kommunens förvaltningar i civilrättsliga frågor. I uppdraget ingår ansvar som valnämndens och överförmyndarens personuppgiftsombud. Dessutom ingår olika slag av utbildningsverksamhet. Ett omväxlande, roligt jobb med mycket kontakter inom och utanför kommunen. Du blir en av tre kommunjurister.
KvalifikationerVi söker dig med juridisk kandidatexamen och flerårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete samt processföring inom civilrätt, entreprenadrätt, fastighetsrätt och avtalsrätt. Det är meriterande om du har fullgjord notarietjänstgöring och erfarenhet från kommunal förvaltning. Självklart har du datorvana och kan hantera Officepaketet. Du kommunicerar väl både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
För jobbet behöver du vara serviceminded, lösningsfokuserad och självklart ha god samarbetsförmåga. Du behöver också vara strukturerad, analytisk samt trygg i dig själv. Rollen kräver att du kan arbeta självständigt men samtidigt även i grupp.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Placering är på Rådhus Skåne i centrala Kristianstad med direkt närhet till buss- och tågstation.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa avdelningschef Marie Färm på tfn 0733-13 51 15 eller kommunjurist Maria Permarker på tfn 044-13 56 10.
Sista ansökningsdag är 2017-03-26.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-26
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2017/180
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Färm, avdelningschef 0733-13 51 15
Maria Permarker, kommunjurist 044-13 56 10
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 3357963
Observera att sista ansökningsdag har passerat.