Kommunikatör med fokus på grafisk design sökes till Handelshögsk

Göteborgs universitet / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Göteborgs universitet är miljöcertifierat och arbetar aktivt för hållbar utveckling. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar universitetet till en bättre framtid.

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Vi söker nu en vikarierande kommunikatör med omfattning 80 % till Handelshögskolans enhet externa relationer, där det dagliga arbetet handlar om att stärka skolans varumärke och kommunikation, utveckla relationerna med alumner, företag och offentliga organisationer samt bidra till studenternas personliga och professionella utveckling. Du har ett brinnande intresse för grafisk design, men som också tycker om att skapa mötesplatser för Handelshögskolans externa målgrupper, och att vara specialisten på olika digitala verktyg.

Du ingår i ett centralt kommunikationsteam på Handelshögskolan som består av totalt fem kommunikatörer som har ett nära samarbete på daglig basis. Du arbetar också mycket nära kollegor som ansvarar för verksamheterna inom Handelshögskolans Partnerprogram, alumnverksamheten (för tidigare studenter) och Career Service. Ditt arbete är en del av det gemensamma arbetet med att stärka bilden av Handelshögskolan mot en rad målgrupper; presumtiva, nuvarande och tidigare studenter (alumner), allmänhet och partners i näringsliv och samhälle.

Publiceringsdatum
2020-06-17

Dina arbetsuppgifter
• Du är vår professionella grafiska designer och tar fram annonser, nyhetsbrev, publikationer, skyltar, bilder till infoskärmar, illustrationer och animeringar med hög kvalitet, baserat på Handelshögskolans grafiska profil. Oftast för digital användning, men då och då även för tryck.
• Du är också vår fotograf, som tar porträttbilder för användning i artiklar och nyheter, och dokumenterar evenemang av olika slag. Det kommer även att producera filmat material.
• Du hanterar och redigerar bilder du själv har tagit, men letar också bilder hos bildbyråer för användning på webben, i sociala medier och i samband med evenemang.
• Handelshögskolan arrangerar löpande evenemang som vänder sig till olika målgrupper (det kan vara allmänhet men också partners eller nuvarande eller tidigare studenter) som kan finnas både i Sverige och internationellt. Tillsammans med den kollega som ansvarar för dessa paketerar du text och bild för webb och annonsering, och vid behov hjälper du även till med andra delar av evenemangsarbetet.
• Tillsammans med ansvariga kollegor skapar du löpande nyhetsbrev för Handelshögskolans Partnerprogram, Career Service och alumnverksamhet. Du ansvara också för verksamheternas webbplatser samt Career Service Facebooksida.
• Du är vår expert på ett antal digitala verktyg, och i arbetet ingår att se möjligheter att utveckla enhetens digitalisering, hålla kontakten med leverantörer, föreslå förbättringar, lära dig nya funktioner och coacha kollegor. Detta gäller exempelvis Mira, Foleon, Apsis, Scala, Zoom och Teams.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Akademisk examen inom kommunikation
• Utbildning inom grafisk design
• Avancerade kunskaper i Adobe PhotoShop, Illustrator och InDesign
• Kunskaper i animering och AfterEffects
• Kreativ förmåga och känsla för färg och form
• Erfarenhet av professionellt arbete med grafisk design och bildhantering
• Erfarenhet av professionellt arbete med foto, film och enklare filmredigering
• Erfarenhet av professionellt arbete med webb
• Erfarenhet av professionellt arbete med sociala medier
• Erfarenhet av att självständigt planera och genomföra kommunikationsinsatser som riktar sig till olika målgrupper
• God förmåga att uttrycka sig skriftligt och muntligt på svenska och engelska

Det anses vara meriterande med:

• Erfarenhet av arbete med unga målgrupper
• Erfarenhet av arbete i systemen MIRA, Foleon, Drupal och Scala
• För att kunna axla rollen direkt från start så är det meriterande om du har kunskap om Handelshögskolans verksamhet och speciellt kunskap om Externa relationers verksamhet.

Anställning
Anställningen är en visstidsanställning till och med 31 december 2020 med omfattning 80 % med placering tills vidare vid Externa relationer. Anställningen skall tillsättas snarast eller senast 1 september.

Läs mer och ansök på arbetsgivarens hemsida; https://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/Lediga_anstallningar-detaljsida/?id=6207

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Visstid till och med 31 december 80 %

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs Universitet

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153), http://www.gu.se/

Arbetsplats
Göteborgs universitet

Jobbnummer
5268806

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: