Kommunikatör inom fritid Lund

Lunds kommun / Marknadsföringsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds kommun i Lund, Malmö eller i hela Sverige

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Kultur- och fritidsförvaltningens cirka 350 medarbetare arbetar med att ge lundaborna tillgång till meningsfulla fritidsaktiviteter och berikande kulturupplevelser, nu och i framtiden. Vi brinner för kultur, bibliotek, idrott och fritid, och arbetar för att skapa förutsättningar och tillgång till stimulerande livsmiljöer och aktiviteter som inte bara ökar livskvalitén, utan också främjar god hälsa och aktivt intellekt. Det gör vi genom att tänka stort om smått och vara lyhörda för vad medborgare och föreningar önskar och behöver.



Har du goda kunskaper om sociala medier, web, kommunikation och målgruppsbaserad innehållsproduktion? Har du erfarenhet av att leda och driva projekt? Vi söker en kreativ projektledare med brinnande intresse för digitala kommunikationskanaler.

Kan det vara dig vi letar efter?

Publiceringsdatum
2022-02-14

Om företaget
Verksamhet Idrott och fritid ingår som ett område inom Kultur- och fritidsförvaltningen och består av fem enheter varav tre inom fritid. De tre enheterna arbetar med fritidsverksamhet för ungdomar mellan 12-25 år genom olika mötesplatser såsom fritidsgårdar, mobil grupp, fältgrupp och Comung. Läs mer här: https://lund.se/uppleva-och-gora/ung-i-lund.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som verksamhetens kommunikatör kommer du arbeta både operativt och strategiskt med främst digitala kommunikationskanaler inom fritid Lund.

Du kommer självständigt leda olika projekt för att utveckla strategier för fritid Lunds digitala kommunikationskanaler i ett nära samarbete med fritid Lunds verksamheter samt med fritid Lunds ledningsgrupp. Vidare ingår planering, idéutveckling och innehållsproduktion för våra sociala kanaler (video, foto, text).

Målet är att stärka marknadsföringen av fritid Lunds verksamheter och synliggöra vilka möjligheter som finns för ungdomar via fritidsverksamheten. Vidare är det viktigt i din roll att stärka medarbetare inom fritid i deras kommunikationskompetens tex genom utbildningsinsatser i digitala medier.

I arbetet ingår att arbeta operativt med redaktionellt arbete i olika kanaler såsom webbsidor, bloggar, artiklar, nyhetsbrev, sociala medie-inlägg, trycksaker m.fl. I arbetet ingår också att koordinera utåtriktade aktiviteter, såsom webinarier och livestreamade aktiviteter.

Förvaltningens övergripande arbetssätt inom kommunikationsområdet kommer att utgå från att varje verksamhet har en kommunikatör inom sin verksamhet och förvaltningen har en centralt placerad kommunikatör med ett samordnande uppdrag. Detta innebär att du som kommunikatör i ungdomsverksamheten har såväl ett funktionsansvar som ett verksamhetsansvar. I funktionsansvaret ingår bland annat att delta i och bidra till den gemensamma utvecklingen inom kommunikationsområdet på förvaltningsnivå. Det ingår även i kommunikatörernas uppdrag att dela med sig av sin kompetens och stödja hela förvaltningen inom sitt expertområde samt att aktivt delta i den övergripande resursplaneringen inom kommunikationsområdet.

I takt med verksamhetens utveckling kan dina arbetsuppgifter komma att förändras över tid.

Vi söker dig som har:
- utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring på högskolenivå eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig
- några års erfarenhet av operativt och strategiskt arbete inom kommunikation och/eller marknadsföring
- goda kunskaper om sociala medier, web, kommunikation och målgruppsbaserad innehållsproduktion
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
- minst 1-3 års operativ och strategisk erfarenhet av digitala kommunikationskanaler.
- erfarenhet från foto- och videoproduktion.
- fördjupad kunskap om Facebook, Instagram, TikTok och Twitter (och andra sociala kanaler)

Det är meriterande om du har:

- kunskap i och förståelse för ungdomsverksamhet i kommunal regi
- erfarenhet av Photoshop, InDesign och Premiere Pro
- erfarenhet från Content marketing

Dina egenskaper:

För att lyckas i rollen behöver du lätt kunna skapa förståelse för fritid Lunds olika ungdomsverksamheter. Du har en god förmåga vad gäller kreativitet och en god förståelse för varumärkesarbete. Du drivs av att sätta budskap i rörelse till olika målgrupper och din kommunikativa förmåga hjälper dig att målgruppsanpassa materialet. Som person är du självgående, orädd och har förmåga att se helheten. Rollen kräver både initiativförmåga och samarbetsförmåga och du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: tillträde snarast eller efter överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
månandslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lunds kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/220".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lunds kommun (org.nr 212000-1132)

Arbetsplats
Kultur- och fritidsförvaltningen

Kontakt
Jari Kajanne
0463594091

Jobbnummer
6342862

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds kommun: