Kommunikatör

Lindesbergs kommun, Kanslienheten / Marknadsföringsjobb / Lindesberg
2020-01-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikatör" (publicerad 2022-04-13) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Kanslienheten i Lindesberg

Kanslienheten är en central stödfunktion som arbetar med att ge stöd och service till politiska företrädare, medborgare och chefer i organisationen. Till vår enhet söker vi en kommunikatör som vill fortsätta utveckla arbetet med bland annat fokus på kriskommunikation och digitala kanaler. Du kommer vara ett efterfrågat stöd i kommunen och vi söker dig som vill ha ett varierande uppdrag med starkt utvecklingsfokus!

Endast 35 minuter med bil från Örebro finns Lindesberg! Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Som anställd får du friskvårdsbidrag eller motionstimme. Du har möjlighet att leasa förmånscykel och kan semesterväxla för att få fler semesterdagar. Självklart har du även flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans.


Publiceringsdatum
2020-01-07

Arbetsuppgifter
Som kommunikatör är du är drivande i utvecklingen av kommunikationsarbetet i Lindesbergs kommun. Du är kommunens enda kommunikatör men arbetar nära kommunens webbsamordnare i många frågor. Utifrån att du är ensam i din roll ställs det högs krav på att du är självgående och kan ta eget ansvar.

Du kommer både ha en strategisk och en operativ roll med stor variation i arbetet. Du analyserar kommunikationsbehov, tar fram kommunikationsplaner och stödjer administrativt. Du kommer att ansvara för kommunikationen i samband med större projekt, aktiviteter och förändringar och utgör ett kvalificerat kommunikationsstöd till chefer och verksamheter. Du kommer arbeta med olika digitala kanaler och bland annat med presskommunikation.

Ett stort fokus för kommunens kommunikatör den närmsta tiden är att arbetet med kriskommunikation. Där kommer ditt fokus vara att utveckla kommunens kommunikativa förmåga vid kris och samhällsstörning samt under höjd beredskap.


Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande. Vi tror att du har erfarenhet av arbete inom kommunikation och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av att leda projekt samt kriskommunikation är också meriterande. Självklart är hela du "digitaliserad" med goda kunskaper inom t.ex. officepaketet, sociala medier, bild/video, In Design, Photoshop och webb.

Som person är du driven, utvecklingsinriktad och har en hög servicemedvetenhet. Du har en god förmåga att strukturera, planera och prioritera samt göra avvägningar utifrån vad som ska göras. Du kan snabbt ställa om och är flexibel. Du har förmågan att analysera, värdera och sammanfatta information som sedan kommuniceras effektivt och tydligt. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

För att passa i rollen är det även viktigt att du har ett stort samhällsintresse och vill bidra till utvecklingen av kommunens kommunikation externt till medborgare men även internt i organisationen.

Så är du en idéspruta som gillar att ta egna initiativ? Har du helhetssyn och god samarbetsförmåga? Är du ansvarstagande och kvalitetsmedveten? I så fall är du den vi söker!

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindesbergs kommun, Kanslienheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2019/18".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015), http://www.lindesberg.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, Kanslienheten

Jobbnummer
5026616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Kanslienheten: