Kommunikations- och kontorsassistent till Kinnevik

Inhouse AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om kunden / About the Client

Kinnevik är ett entreprenöriellt investeringsbolag med fokus på att bygga digitala konsumentvarumärken inom fyra sektorer: Kommunikation, E-handel & Marknadsplatser, Underhållning och Finansiella tjänster. Vi samarbetar med grundare och management för att skapa, investera i, och leda snabbt växande digitala verksamheter både i etablerade marknader och på utvecklingsmarknader. Kinnevik grundades 1936 av familjerna Stenbeck, Klingspor och von Horn.

Arbetsbeskrivning / Work Description

Nu söker vi en professionell och erfaren kommunikations- och kontorsassistent till Kinnevik.

Tjänsten är uppdelad på två områden - du kommer att arbeta som assistent till informationsdirektören samt vara kontorsassistent.
Som kommunikationsassistent är du behjälplig med att:
• Arbeta med kvartalsrapporter och samordning av relaterade händelser
• Bistå i arbetet kring årliga rapporter
• Organisera årliga regelbundna möten för flera av Kinnevikportföljbolag
• Insamling, förberedelse och samordning av material för styrelsemöten.
• Översättning, korrekturläsning och publicering av pressmeddelanden.
• Utveckla och upprätthålla bolagets hemsida.
• Agera informationsdirektörens högra hand och avlasta hennes vardag
• Som kontorsassistent är du behjälplig med att:
• Vara kontaktperson för alla IT-relaterade frågor från dag till dag samt samordna med externa tjänsteleverantörer.
• Bistå kontorsansvariga med deras dagliga sysslor, dvs allt från att handla lunch till att anordna events.

Din profil / Your profile

Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet från arbete med företagskommunikation i ett svenskt, börsnoterat företag och är intresserad av svenskt näringsliv. Du är bekant med och har förståelse för arbetet med ledningsgruppsmöten, styrelsemöten och liknande. Du har erfarenhet av att skriva pressmeddelanden och lätt för att utrycka dig i skrift.
Vi ser även att du har arbetat med kvalificerat sekreterararbete och troligtvis verkat i andra professionella tjänsteverksamheter, t ex inom bank/finans, management consulting, eller på advokatbyrå.
Vidare har du god erfarenhet av projektledning och samordning av företagsevenemang.

Som person är du noggrann, effektiv och har en förmåga att prioritera. Vidare är du är stresstålig, flexibel, självständig och van att arbeta mot deadlines. Vi ser att du är en serviceinriktad, prestigelös person som kan ta i där det behövs samtidigt som du har hög integritet. Du är glad, lättsam, trivs att samarbeta med andra och har god kommunikationsförmåga.
Du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.

Övrigt / Other

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast möjligt. Företaget sitter i fina lokaler på Skeppsbron i Stockholm.
Välkommen att skicka in din ansökan på svenska och engelska så snart du kan till Josefin Thörnert eller Maria Bergholtz. Vi intervjuar löpande, sista ansökningsdatum är 20:e maj 2015.

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) "/ " " \".
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2015-05-11

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1169
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josefin Thörnert 0704315012 josefin.thornert@inhouse.se
Maria Bergholtz 0723763324 maria.bergholtz@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2287790

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: