Kommersiell Produktägare - Realtidssystem för kollektivtrafik
Hogia Communications AB / Organisationsutvecklarjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hogia Communications AB i Stenungsund Hogia är en väletablerad aktör inom kollektivtrafiken och har idag en unik position på marknaden som leverantör prestandakritiska, komplexa realtidssystem.
1,5 miljarder resor med kollektivtrafiken i Norden görs varje år med reseinformation från Hogias informationssystem och det innebär att 7 av 10 kollektivresenärer får information om sin resa genom ett system från Hogia. Hogias kommunikations- och affärsplattform säkerställer en exakt, konsekvent och harmoniserad syn på verksamheten som täcker behoven före, under och efter varje resa. För alla inblandade. Läs mer om oss här.
Vi erbjuder en innovativ miljö där vi skapar kundnytta genom effektivisering av våra kunders dagliga arbete samt förbättrar informationsflödet för kollektivtrafikens resenärer. Hos oss får du möjlighet att driva utvecklingen av dagens och framtidens produkter för kollektivtrafik. Hur kan vi genom våra system ytterligare hjälpa trafikutövare att på bästa sätt bedriva en effektiv och lönsam kollektivtrafik? Vad behöver vi utveckla i våra system för att på bästa sätt kunna bidra till att utveckla trafikutövarnas arbete och ökad kundnöjdhet? Brinner du för dessa frågor och vill vara med och stärka vår position och vårt produkterbjudande ytterligare? Då är det dig vi söker!
Publiceringsdatum2018-08-28Om tjänstenDin roll är att driva utvecklingen av dagens och morgondagens produkter och lösningar med fokus på affärsnytta för kund. Vi vill ligga i framkant avseende våra produkters anpassning till nya funktioner och ny teknik. Du tar fram strategier för nästa generations lösningar och arbetar både långsiktigt med produktområdesstrategi så väl som med vad som utvecklas i kommande kvartal och sprintar i enlighet med scrum. Du driver investeringsbeslut för nya produkter och deltar själv i hela processen, från upprättande av specifikationer, förankring av utvecklingsbeslut med koncernledning till test, lansering och marknadsmaterial för produkterna. Du fångar upp marknadens behov samt nya tekniker och bidrar aktivt till att vi driver utvecklingen av våra produkter framåt. Arbetsuppgifterna är omväxlande och innebär resor. Du kommer att ha mycket externa kontakter med branschorganisationer, myndigheter, leverantörer och kunder samt ett nära samarbete med andra bolag inom Hogia-gruppen.
Vem är du?
Vi söker dig som är en driven visionär. I din roll är det viktigt att förstå marknadens utmaningar, tekniska lösningar och vara insatt i vad som händer i branschen. Du behöver ha en god systemförståelse och förmågan att lyfta blicken för att med helikopterperspektiv och analytiskt sinne driva utvecklingsarbetet framåt. Du gillar att nätverka, är duktig på att skapa goda relationer och kommunicerar väl med tekniker såväl som med säljare, kunder, andra leverantörer och myndigheter och är lyhörd för vad marknaden, säljkanaler och partners efterfrågar. Vi tror att du tidigare har arbetat i en ledande roll, kanske som produktägare, utvecklare eller inom marknadsområdet och har ett tekniskt intresse. Du har ett kommersiellt tänk och är duktig på att uttrycka dig såväl i tal som skrift och kan beskriva produkterna på ett säljande sätt. Har du erfarenhet av kollektivtrafik eller fordonsnära IT så är det meriterande.
Vi arbetar med löpande urval. Välkommen in med din ansökan!
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på
www.hogia.se.Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-23
Ange följande referens när du ansöker: 2018/75
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Cedervall, Talent Acquisition 0303-66616
FöretagHogia Communications AB
AdressHogia Communications AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund
KontorsadressHakenäs 101
Jobbnummer 4315305
Observera att sista ansökningsdag har passerat.