Key Account Manager till snabbväxande företag

Add Pharma Nordic AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Add Pharma Nordic AB i Stockholm

Vill du använda dina säljkunskaper för att bidra till en friskare vardag? Då ska du fortsätta läsa! Vi söker en service- och resultatinriktad Key Account Manager som har några års erfarenhet av B2B-försäljning och som vill vara med i en spännande tillväxtresa.

Om Add Pharma
Med vår bakgrund som apotekare har kundens välmående såklart alltid varit viktigast. Att rätt medicinskt behov matchas med rätt produkt och rätt rådgivning. Att ständigt arbeta för att både behandling och bemötande ska bli bättre. Men vi har också upplevt att det kan vara svårt för kunden att förstå skillnaden mellan alla apoteksprodukter och att de kanske inte lindrar så bra som man önskat. Det fick oss att lägga den vita rocken åt sidan, åtminstone för ett tag, för att försöka hitta bättre och effektivare medicinska alternativ.
Med lite nytänk och en gnutta envishet är vi stolta över att på detta sätt kunna bidra till en utvecklad egenvård. Kan vi förbättra måendet för den enskilda individen belastar vi inte sjukvården i onödan, vilket även gör den bättre i slutändan.
Add Pharma Nordic AB grundades 2019 av två apotekare. Personlig omtänksamhet, nyfikenhet och optimism är vår väg till ett bättre välmående för individen, sjukvården och samhället i stort.

Om rollen
På Add Pharma är vi ett litet dynamiskt team som delar passionen att på riktigt få hjälpa människor till en friskare vardag. Det är högt i tak, idéer välkomnas och vi tycker om att utmana oss själva och varandra.
I rollen som Key Account Manager är du inte rädd för att ta ett helhetsansvar. Du delar vår vilja att växa, både personligt och i din roll hos företaget.
Du kommer att ansvara för hela processen - allt ifrån daglig kundkontakt till att komma med nya kreativa idéer och bidra till att leverera produkter och tjänster i världsklass. Här är ingen dag den andra lik och rollen innebär varierande arbetsuppgifter. Alltifrån att vara lyhörd för kommande trender och vara med och påverka utvecklingen av nya produktlanseringar till att administrera och hantera enklare kundförfrågningar. Du är duktig på att känna av köpsignaler och vågar ta egna initiativ för att utveckla vår affär. Vårt mind-set är att alltid överträffa kundens förväntningar - därför är det av yttersta vikt att du är lösningsorienterad. Du behöver vara en kreativ, uthållig och innovativ person som ser affärsnytta och försäljning i allt du gör. Vi tror att du är en driven person som trivs med att arbeta i ett högt tempo samt motiveras av att ta ansvar. Du är självständig och arbetar kontinuerligt för att nå ambitiösa sälj- och finansiella mål. Det är viktigt att du har en stark förmåga att öppna nya dörrar, bygga långsiktiga nätverk och möta kunder samt partners på alla nivåer i en organisation. Ditt arbete sker i nära relation med VD, kunder och övriga delar av organisationen.

Huvuduppgifter
Resultatansvar för egenvårdsportföljen inklusive EMV (Egna märkesvaror)
Ta fram budget och marknadsplan för vår egenvårdspportfölj
Sätta mål och planer med våra kunder
Nykundsbearbetning

Ansvara för och optimera vår egenvårdsportfölj inklusive våra kunders egna märkesvaror (EMV). Upprätthålla nuvarande kundrelationer men också bygga nya. Rollen innebär stor frihet, vilket gör det möjligt för dig att sätta din egen prägel på tjänsten. Du kommer att ansvara för resultatuppföljning, budgetering samt uppsättandet och uppföljandet av KPI:er.
I rollen som KAM kommer du att ha det övergripande ansvaret för vårt affärsområde egenvård inklusive egna märkesvaror, EMV. I dagsläget består portföljen av 7+ artiklar egna brands och 7+ artiklar som tillhandahålls som egna märkesvaror åt kund. Målet under året är att sätta dubbelt så många nya artiklar på marknaden där Du kommer vara en viktig del i denna resa.

För att lyckas i rollen
Du behöver vara organiserad, uthållig och måldriven.
Du behöver ha ett stort engagemang - på Add Pharma älskar vi att komma till kontoret!
Uppskatta att arbeta i en dynamisk scale-up-miljö.
Du behöver vara lika mycket strateg som hands-on.

Kvalifikationer
2+ års erfarenhet av KAM eller liknande arbete
För tjänsten relevant akademisk utbildning
Flytande i svenska och engelska
Mycket goda excelkunskaper

Det är meriterande om du har arbetat med liknande roller inom FMCG och/eller apoteksvaror samt hanterat masterdata i system som Validoo.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi mångfald och jämställdhet på Add Pharma!

Publiceringsdatum
2022-03-25

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Sista dag att ansöka är 20220401
Löneform: Månadslön
Skicka din ansökan till ansokan@addpharma.se. Vi går igenom ansökningar löpande och tillträde sker snarast möjligt.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-24

Adress
Add Pharma Nordic AB
Blekholmstorget 30
11164 STOCKHOLM

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Key Account Manager".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Add Pharma Nordic AB (org.nr 559236-5208)
Blekholmstorget 30 (visa karta)
111 64  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: ansokan@addpharma.se

Jobbnummer
6473691

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Add Pharma Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Add Pharma Nordic AB: