Kanslistrateg
Götene kommun - serviceenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Götene
2010-12-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kanslistrateg" (publicerad 2011-05-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Götene,
Lidköping,
Skara,
Skövde,
Mariestad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Götene kommun - serviceenheten i Götene Götene kommun
Publiceringsdatum2010-12-10BeskrivningGötene kommun söker dig som brinner för administration och vill vara med och utveckla ärendehantering i vår kommun. Kansliet ansvarar främst för ärendeadministration för kommustyrelsen och kommunfullmäktige. Kansliet har också ansvar för kommunarkivet, kommunens diarium samt för administrativt stöd till politiker och tjänstemän.
Dina arbetsuppgifterSom kanslistrateg kommer du att ha ansvar för och vara sekreterare för sammanträden som hålls i Kommunstryrelsens förberedande utskott, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.
Vi förväntar oss att du kommer att ta ett stort ansvar och vara drivande för den fortsatta utvecklingen av ärendehanteringen i kommunen. Det kan bland annat handla om datasystem, arbetssätt, rutiner, tillgänglighet och information. Ärendehanteringssystemet Diabas används för diarieföring och för att administrera sammanträden. Kommunstyrelsens förberedande utskott är helt digitaliserat dvs. inga papperskallelser eller protokoll används.
I tjänsten ingår att vara samordnare för kansliets personal, som idag är sex personer. Kansliet ingår i Serviceenheten, som omfattar cirka 30 personer.
KvalifikationerDu har examen från högskola/universitet med lämplig inriktning för ovanstående arbetsuppgifter och ansvarområden. Du har god kunskap och erfarenhet från politiskt styrd organisation.
Förutom krav på akademiska kunskaper och tidigare arbetslivserfarenhet lägger vi stor vikt vid följande:
• Du är kunnig i kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighet och sekretess
• Du är lösningsfokuserad och intresserad av utveckling inom ärendehanteringssområdet
• Du ska både kunna arbeta självständigt och ha god samarbetsförmåga med andra
• Du är noggrann och korrekt
• Du utrycker dig väl i skrift, har kunskap om att skriva enkelt och lättförståligt
• Du är bra på att ge god service och gott bemötande
• Du har en god datavana
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper
AnställningsvillkorDu ska ha körkort med minst behörighet B
Tillsvidareanställning heltid med placering i Götene
Tillträde 2011-04-01, eller efter överenskommelse.
Vi tar enbart emot ansökningar elektroniskt via hemsidan
Sista ansökningsdag 2011-01-09
Intervjuer planeras att genomföras fredagen den 14 januari.
Välkommen med din ansökan.
Arbetstider och omfattningHeltid 40 timmar/vecka
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-09
Ange följande referens när du ansöker: 2010/1
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktServiceenhetschef Eva Danielsson Friberg, 0511-38 60 14, mob. 073-923 18 57
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel, 0511-38 60 00
FöretagGötene kommun - serviceenheten
AdressGötene kommun - serviceenheten
torggatan 4
53380 Götene
Jobbnummer 798011
Observera att sista ansökningsdag har passerat.