Juristassistent, Advokatfirman Lindahl
Jobbet.se/LS Jobbet AB / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobbet.se/LS Jobbet AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Enköping eller i
hela Sverige Till vårt Uppsalakontor söker vi en juristassistent. Vi erbjuder dig en trevlig och modern arbetsplats centralt i Uppsala, med högt i tak och god gemenskap!
Publiceringsdatum2018-09-03Dina arbetsuppgifterDu kommer att ge administrativ service till våra jurister och dina uppgifter kommer vara omväxlande. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Kallelser, uppföljning och minnesnoteringar
• Medverka i framtagande och redigering av Word-dokument
• Utskrifter, kopiering, scanning
• Hantering, sortering och katalogisering (såväl i fysiska pärmar som elektroniskt) av dokument
• Medverka i framtagande och redigering av Power Point-presentationer
• Besvara mail och brev
• Myndighetskontakter
• Översättningar svenska/engelska
Dessutom kommer du genomföra utredningsarbete, t. ex. att söka fram olika typer av information åt juristerna. Du kommer även sammanställa, systematisera och kategorisera stora mängder material.
Övrig information
Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Arbetstiden är 8.30 - 16.30.
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag, dock senast den 19 september 2018.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jobbet.se och ev. frågor hänvisas till rekryteringskonsult Sandra Sjöberg, 018-4707103.
Om företagetLindahl är en framtidsinriktad affärsjuridisk advokatbyrå som arbetar utifrån insikten att det är viktigare att hitta lösningar än problem. Vårt mål är hjälpa varje klient nå sin fulla potential genom en proaktiv och framtidssäkrad rådgivning, vare sig det handlar om skräddarsydda eller mer standardiserade lösningar. Vi ligger i framkant av den tekniska utvecklingen och vår rådgivning är rak och tydlig. Utifrån vår kompetens går vi rakt på sak, med fokus på affärsnyttan. Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyrå med omkring 400 medarbetare varav drygt två tredjedelar är jurister. Lindahls klienter är oftast innovativa kunskapsföretag. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en spetskompetens inom bland annat immaterialrätt, life science, teknologi, media, telekom och tvister. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, kapitalmarknad, M&A samt fastigheter.
Din bakgrund kan variera men vi ser helst att du har arbetat med liknade arbetsuppgifter tidigare. Du kommer från en serviceinriktad roll och har erfarenhet av att hantera stora textmängder på formellt språk. Självklart är du en mycket van datoranvändare och du har goda kunskaper i Officepaketet. Då arbetet innebär mycket ordbehandling, och ibland översättning från engelska till svenska och tvärtom, ställer det krav på mycket goda språkkunskaper i såväl tal som skrift. Avslutad gymnasieutbildning är ett krav.
Som person ser vi att du har en hög servicenivå och att du har en god samarbetsförmåga. Du tycker det är roligt att arbeta med text och är mycket noggrann och strukturerad, du trivs när det är tempo i arbetet. Att hålla deadlines ser du som en självklarhet.
Rekryteringsföretaget Jobbet.se har levererat rekryteringstjänster till svenska arbetsgivare sedan 2003. Vi har med åren blivit specialister på att stödja företag och organisationer i allt som gäller rekrytering. Våra kunder ser oss som sin egen rekryteringsavdelning, det innebär att man har tillgång till professionellt rekryteringsstöd alla vardagar 08.00 - 17.00 men man betalar enbart för den tid man behöver nyttja.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJobbet.se/LS Jobbet AB
AdressJobbet.se/LS Jobbet AB
Fyristorg 6
75310 Uppsala
KontorsadressFyristorg 6
Jobbnummer 4326610
Observera att sista ansökningsdag har passerat.