Junior supporttekniker/1st-line/Servicedesk/IT-tekniker/Helpdesk
Modis Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Modis Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Är du en serviceinrikÄr du en serviceinriktad person som tycker om att hjälpa andra och har ett stort brinnande IT-intresse? Tycker du det är roligt med problemlösning och är en lösningsorienterad person som på ett pedagogiskt sätt vill supportera inom IT-relaterade frågor? Då kan Modis ha nästa utvecklande uppdrag för dig som supporttekniker.
Publiceringsdatum2019-05-10Om tjänstenEn av våra stora kunder i Göteborg söker nu efter 1st-line supporttekniker som kan ansluta sig till deras större team för långsiktigt och utvecklande uppdrag. Du kommer att via telefon hjälpa och supportera tekniska problem genom bl.a. fjärrstyrning. Under din arbetsdag får du handskas med teknisk felsökning, problemlösning och service. De interna aktörerna kan behöva support med allt från användar- och lösenordshantering, MS Officefrågor (främst MS Office 365), Windows (främst 7/8/8.1), VPN-problem (företagskunder som ansluter sin dator hemifrån) och Active Directory (övriga kontorsadministration/behörighetsadministration).
Tjänsten innebär att du kommer supportera interna aktörer i Windowsmiljö via telefon. Du kommer jobba i ett större team och tillsammans skapar ni bra arbetsstämning och jobbar för att nå organisationens uppsatta mål. Tjänsten är en heltidstjänst där arbetstiden är förlagt enligt kontorstider (måndag till fredag, 8:00-17:00) och tjänsten är placerad i Torslanda.
Start för denna tjänsten är 10/6 så sök tjänsten redan idag då urvalet sker löpande!
Vem är du?
Du tycker det är viktigt att leverera hög service och god stämning. Du har ett brinnande intresse för IT och tycker det är roligt att på ett pedagogiskt och kommunikativt sätt supportera samt hjälpa andra. Du är en positiv person som utgår från kundens behov. Du är socialt orienterad men är van att jobba självständigt. Att behärska svenska obehindrat i både tal och skrift är ett krav. Vidare ses det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsroller eller serviceyrket. Vi ser gärna också att du har någon form av IT-relaterad gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning.
Det är väldigt meriterande med erfarenhet från:
• Windows
• Microsoft Office
• Active Directory
• Fjärrstyrning
• VPN-problem
• Användar- och lösenordshantering
• Ärendehanteringssystem
Om Modis
På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.
Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.
Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.
Låter detta intressant?
Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt! Vi hanterar ansökningar löpande. Du ansöker via vårat formulär på våran hemsida.
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Modis är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till Alexandra.Andersson@Modis.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Nyckelord
Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Andersson
Alexandra.andersson@modis.seFöretagModis Sweden AB
AdressModis Sweden AB
Postgatan 28
41110 Göteborg
KontorsadressPostgatan 28
Jobbnummer 4780885
Observera att sista ansökningsdag har passerat.