Junior produktionsinköpare till vår kund i söderort
Arena Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Arena Personal AB
Publiceringsdatum2011-11-08Om företagetVi söker en produktionsinköpare för kunds räkning. Vår kund har verksamhet inom verkstadsindustrin och har sitt kontor i fina lokaler i söderort.
Dina arbetsuppgifterSupply Chain-avdelningen hos vår kund ansvarar för att alla delar finns på rätt plats vid rätt tillfälle; de följer varje produkts väg genom organisationen fram tills dess att den levereras till kunden. Som produktionsinköpare kommer du att vara starkt bidragande till att denna process fungerar optimalt i den dagliga verksamheten, för att på så sätt kunna säkerställa kvalitet och effektivitet i vår kunds leveranser.
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att innebära löpande operativt inköp av vår kunds produkter. Inköpskedjan som du ansvarar för utgörs av flera delmoment som alla spelar en viktig roll i inköpsarbetet - behovsanalys, orderläggning, leveransbevakning. Du kommer att ha daglig kontakt med leverantörer och arbeta proaktivt för att förbättra leveranssäkerhet och optimering av lagerförda produkter.
I ditt ansvar ingår även att ta hand om daglig problemlösning gällande beställningar och leveranser. Arbetet hos vår kund erbjuder mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter i en inspirerande och omväxlande internationell miljö. Låter detta intressant?
ProfilOm du är den vi söker så har du antagligen:
• Akademisk eller KY-utbildning inom logistik, inköp, ekonomi eller motsvarande
• Något års erfarenhet av operativt inköp
• Utmärkta kunskaper i Officepaketet och gärna erfarenhet av olika affärssystem (Movex meriterande)
Framför allt är du en handlingskraftig person med mycket energi som tycker om att arbeta proaktivt och strukturerat. Du är noggrann, resultatinriktad och självgående. Som person är du driven och orädd, du vill framåt och siktar på en karriär inom inköp. Vi ser gärna att du är i början av din karriär men med stor förståelse och intresse för logistik och Supply Chain. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt är det även viktigt att du är lyhörd, har god kommunikationsförmåga samt är social och utåtriktad.
Du blir anställd av Arena Personal och uthyrd till vår kund. Uppdraget kommer starta omgående och för rätt person kan detta på sikt leda till rekrytering hos kund.
Låter detta intressant och har du den profil vi söker? I så fall är du varmt välkommen in med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Ange gärna i din ansökan när du kan tillträda en ny tjänst/uppsägningstid. Vi vill tipsa dig om att söka redan i dag då intervjuer sker löpande och vår ambition är att tillsätta tjänsten omgående.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om företagetArena Personal startades 1994 och ägs av Norges Investor. Vi arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister. Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås och Sundsvall. Våra verksamhetsområden är Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj, Teknik, Industri, Lager, Bygg & Fastighet och Fordon.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-17
Ange följande referens när du ansöker: 236
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabelle Lilja, 08-587 117 04
FöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Box 30117
10425 Stockholm
Jobbnummer 1074524
Observera att sista ansökningsdag har passerat.