Junior Platsansvarig / Operations Manager sökes till Instabox i
Instabox AB / Lagerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Instabox AB i Helsingborg,
Malmö,
Växjö,
Göteborg,
Jönköping eller i
hela Sverige Grundstenen i din roll är att ansvara för terminalen i Helsingborg och att alla våra körningar utförs enligt ett tight tidsschema.
Du kommer att schemalägga och hantera inhyrda kurirer och se till att de jobbar på vårt sätt. Före varje körning kommer du att leda paketsorteringen och medan körningen pågår kommer du att jobba som stöd till kurirerna, och hålla koll på att allt går som det ska. Du kommer att ha daglig kontakt med trafikledare och Operations Management i Stockholm som stöttar dig i din roll.
Utöver detta kan det beroende på dig ingå ett brett spektrum av uppgifter i rollen:
Identifiera och genomföra förbättringar av sorteringsprocessen eller andra processer
Coacha och utbilda våra kurirer
Planera och provköra rutter
Rekrytering av nya medarbetare
Kundservice
I takt med att terminalen i Helsingborg växer så kommer du ha möjlighet att specialisera dig på något område du tycker är kul och är bra på eller fortsätta i en bred roll.
Resor till huvudkontoret i Stockholm kommer att förekomma i arbetet.
Du behöver egentligen inte kunna något om logistik (den delen kan vi!) även om det såklart är ett plus. Det viktigaste för oss är att du är rätt person:
Du är schysst! Du är omtyckt av folk omkring dig och många skulle beskriva dig som snäll, generös och rättvis.
Du har ledaregenskaper och någon form av ledarerfarenhet. Du kanske har varit lagkapten, butikschef, drivit ett café eller är den i kompisgänget som fixar den gemensamma resan.
Du väntar inte på att nån ska säga åt dig vad du ska göra utan är bra på att själv ta initiativ och vill ständigt förbättra dig själv och verksam
heten.
Du är prestigelös och resultatorienterad. Du tycker om att kavla upp ärmarna och tar dig an alla typer av arbetsuppgifter. Du brinner för att skapa ett bra resultat och gör det som krävs.
Du bryr dig och brukar tycka jobbet är kul! Du blir motiverad av att bygga upp något och du gillar att själv få påverka och sätta ditt avtryck.
Utöver detta har vi några önskemål på dina erfarenheter:
Du måste ha B-körkort och vara bekväm bakom ratten.
Du har tidigare erfarenhet av någon form av ledarskapsansvar, kanske som gruppchef, lagerchef eller liknande.
Erfarenhet från e-handel eller lager/logistik är meriterande. Erfarenheter från att driva eget bolag är ett plus.
Hjälp oss att starta upp vår logistikverksamhet i Helsingborg!
Instabox erbjuder expressleveranser till paketskåp som står utställda på exempelvis Pressbyrån och 7-Eleven. Vi finns som fraktalternativ i utvalda nätbutiker, t.ex. Apotea, Lyko, Addnature och många fler. Vi är ett dedikerat team på ca 20 personer i Stockholm och Göteborg och vill nu bygga upp vår egna organisation i Helsingborg.
Vi är nu redo för att ytterligare bygga ut vårt logistiknätverk och behöver därför etablera oss i Helsingborg. Du blir vår första medarbetare i Helsingborg och får därmed en mycket viktig roll i hur bolaget utvecklar sig där.
Verksamheten kommer att vara liten i början men vi ser framför oss en stark tillväxt. Du kommer att få chansen att växa med oss!
Varaktighet, arbetstid
Varaktighet, arbetstid: Tillsvidare heltid. Obekväma tider kan förekomma. Provanställning 6 mån tillämpas. Tillträde: Augusti eller enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-06-13ErsättningDu kommer att starta med en månadslön på 25.000 kr. Det finns gott om möjligheter att växa, och ju mer ansvar du kan ta desto högre blir din lön längs vägen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-13
Ange följande referens när du ansöker: Helsingborg
FöretagInstabox AB
AdressInstabox AB
Vretenborgsvägen 24
12630 Hägersten
KontorsadressKommande adress
Jobbnummer 4202249
Observera att sista ansökningsdag har passerat.