Junior Planning & Logistics Specialist

FeelingFriday AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FeelingFriday AB i Göteborg, Partille, Trollhättan, Södertälje, Stockholm eller i hela Sverige

Har du en universitetsexamen från logistik,inköp eller liknande inriktning samt har några års erfarenhet inom logistik och söker efter en ny utmaning? Vill du arbeta i en dynamisk miljö med mycket ansvar? Vi söker nu efter en "Planning and Logistics Specialist" till ett familjärt team hos vår kund som växer och vi hoppas du vill vara med på resan! Sök tjänsten redan idag då start är omgående.

OM TJÄNSTEN:

Friday söker just nu för kunds räkning en Planning & Logostics Specialist som vill jobba med operativt inköp och leverantörsansvar. Vår kund är en ledande leverantör av produktionslogistik och tar fram utrustning och system för hantering av material, produkter och informationsflöden till många olika industrier. Lösningarna är kundanpassande och kan variera från enklare transportörer till kompletta produktionssystem. Hos vår kund erbjuds du en dynamisk arbetsplats med hög kompetens bland medarbetarna. Vår kund har nyligen implementerat sitt nya affärssystem SAP och är inne i en spännande förändringsfas. Vi söker dig som vill utmanas med nya arbetsuppgifter och vill arbeta på en arbetsplats där din prestation uppmärksammas.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara konsult på Friday och arbeta heltid ute hos vår kund. Uppdraget är långsiktigt där syftet är att du blir anställd direkt hos vår kund efter cirka sex månader om alla parter är nöjda.

Publiceringsdatum
2019-03-14

Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta i en internationell miljö på Göteborgskontoret men ha kontaktytor över hela världen. Du kommer ansvara för det operativa inköpet för ett antal leverantörer. Detta innebär bland annat ansvar för materialplanering och hantering av inköpsordrar. Du säkerställer att leveranser sker enligt plan och du kommer också ha daglig kontakt med Kundens distributionscenter. Vår kund ställer höga krav på kvalité och därför ser vi att du som söker alltid vill utvecklas. Du erbjuds en gedigen introduktion och goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Du kommer ha mycket kontakt över mail men även över telefon där engelska är koncernspråk.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer till exempel bestå av:

• Materialplanering och orderläggning

• Kontakt med leverantörer, säljbolag samt tredjepartslogistiker

• Orderhantering

• Problemlösning samt processförbättringar

• Representera logistik i produktutvecklingsprojekt

Tjänsten passar dig som är nyfiken, har stort intresse för logistik och drivs av att få frihet under ansvar. Vi tror att du gillar många kontaktytor, att bygga relationer och att arbeta internationellt.

VI SÖKER DIG SOM:

• Har relevant eftergymnasial utbildning inom teknik, logistik eller inköp

• Är flexibel och driver och självständigt dina arbetsuppgifter framåt

• Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet

• Det är starkt meriterande om du har erfarenhet inom materialplanering och arbete i SAP.

Stort vikt kommer att läggas vid personligheten och vi tror att du som söker har ett stort driv och en vilja att utvecklas i tjänsten. Som person är du självständig, strukturerad och har en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Du förstår vikten av att vara noggrann då du kommer att hantera viktiga leveranser och du har ett öga för detaljer. Vidare är du en initiativrik person som får saker och ting att hända och är mån om att ge kunderna det lilla extra. Eftersom du kommer att ingå i ett team trivs du med att arbeta i grupp.

STARTDATUM:

Omgående, alt enligt överenskommelse (med hänsyn till ev. uppsägningstid)

ÖVRIG INFORMATION:

• Omfattning: Heltid

• Du kommer vara anställd av Friday till en början men om alla parter är nöjda blir du anställd direkt hos vår kund efter cirka sex månader

• Placering: Gamlestaden, Göteborg

• Kontaktuppgifter: Ari Gamal, Recruiter

• Lön: Fast månadslön

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. "Friday - everyday", hur låter det?

Sökord: Logistik, supply chain, materialplanerare, logistiker, operativt inköp, inköp, logistikplanerare

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidare

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-14
Ange följande referens när du ansöker: friday91
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
FeelingFriday AB

Adress
FeelingFriday AB
Kungsportsavenyn 33
41136 Göteborg

Kontorsadress
Kungsportsavenyn 33

Jobbnummer
4669136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FeelingFriday AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FeelingFriday AB: