Junior operativ inköpare till välkänt företag i Solna
Magna AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-10-19Dina arbetsuppgifterFör kunds räkning söker vi nu en junior operativ inköpare. Som operativ inköpare kommer du att hantera olika delar av inköpsprocessen samt agera stödfunktion åt samtliga kontor i landet.
Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att vara:
• Skapa beställningar utifrån anmodan. Säkerställning av rätt kommersiella villkor, leverantör, avtal mm.
• Avvikelsehantering på fakturor
• Telefonsupport inom inköpsfrågor mot lokala kontor
• Stänga beställningar och göra ekonomiskt avslut
Arbetets omfattning:
Heltid
Uppdraget startar omgående och förväntas pågå till 2017-12-31
Kundföretaget
Vår kund är ett statligt företag med huvudkontoret placerat i ljusa och fräscha lokaler i Solna. Företaget är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.
ProfilVi ser att du som söker har en relevant akademisk utbildning. Du har minst 3 års erfarenhet av liknande aretsuppgifter och har arbetat med SAP eller SRM tidigare. Du har helst erfarenhet av fakturaprocesser och bokföring sedan tidigare, utöver detta är du väl insatt i inköpsprocessen och trivs i en bred roll. Du är van att ha många bollar i luften samtidigt som du skapar ordning i arbetsprocesser. Det är viktigt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Dina personliga egenskaperFör att trivas på företaget tror vi att du är noggran och serviceminded. Du har bra struktur i dina arbetsuppgifter, är lösningsorienterad och duktig på administration.
Ansökan: Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Johanna Lindholm på 08 611 21 25, alt.
johanna.lindholm@magna.se .
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-01
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 7168
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lindholm
johanna.lindholm@magna.seFöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3114066
Observera att sista ansökningsdag har passerat.