Junior HR Business Partner till Plantagen

SJR / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SJR hjälper Plantagen att hitta en junior HR Business Partner som är redo för att ta nästa steg i sin karriär. Plantagen är ett nordiskt företag som har mer än 120 butiker i Sverige, Norge och Finland. Tjänsten är placerad i ljusa lokaler i Barkaby. Detta är ett konsultupdrag på 4 månader med start i början av februari och det finnschans till förlängningOm Tjänsten:
I rollen som HR Business Partner kommer du ha en bred HR roll i ett litet HR team på två personer. Du kommer främst att se till att det löpande HR arbetet fungerar effektivt. Du kommer vara operativt ansvarig för rekryteringsfrågor, säkerställa att företaget har "rätt man på rätt plats" i samråd med chefer, samt stötta i arbetet med att förbättra företaget arbetsgivarvarumärke. I och med att Plantagen är ett företag med mer 1000 medarbetare kommer du att driva och agera som stöd till Plantagens chefer i samtliga HR relaterande frågor. Vidare kommer du hjälpa och vara rådgivande för chefer gällande schemaläggning och bemanningssystemet, Timeplan. Vidare krävs det att du har tidigare erfarenhet av schemaläggning.Tjänsten innefattar ett operativt ansvar för samtliga HR system och se efter att policy och riktlinjer inom HR-området efterföljs. Vidare kommer du även att sköta löpande administration.

Som HR Business Partner hos vår kund kommer rollen att innefatta arbetsuppgifter som:

• Genomföra rekryteringar och säkerställa anställning av rätt kompetens, personlighet och erfarenhet

• Vidareutveckla rekryteringsprocessen och dess verktyg samt stärka arbetsgivarvarumärket tillsammans med övriga HR avdelningen
• Driva och stötta chefer inom schemaläggning och med bemanningen

• Genomföra enklare fackliga förhandlingar i samråd med närmsta chef

• Supportera chefer i HR policys, processer samt gällande lagar och kollektivavtal

• Utveckla och följa upp HMS arbetet för att säkerställa en god arbetsmiljö inom hela företaget

• Sammanställa och följa upp KPI:er inom HR området
• Ta fram personalnyckeltal såsom personalkostnader, personalomsättning och sjukfrånvaro

Lämplig Profil:
Vi söker dig som har tidigare arbetserfarenhet av HR och har arbetat med rekrytering, bemanning, arbetsmiljö och arbetsrätt, gärna Handelns Kollektivavtal. Vidare önskas att du har viss förhandlingsvana helst från detaljhandeln. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat inom retail eller i butik. Det ses även som meriterande om du har har en högskoleexamen med inriktning mot personal-/beteendevetenskap, men inget krav. Du har datavana samt goda kunskaper i Officepaketet. Du bör ha utmärkta kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.

Som person bör du vara proaktiv, driven och ha lätt för att strukturera upp ditt arbete. Vidare söker vi dig som har en hög social kompetens och en god kommunikativförmåga då rollen innebär att du kommer vara stöd till både chefer och övrig personal. Vår kund söker en stresstålig och lösningsorienterad person då arbetsbördan kan komma att variera under perioder.

Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 4 månader med start i början av februarimed chanstill förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därförkomma att bli tillsattinnan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökanredan idag! Har du frågor rörandetjänsten är du välkommen att kontaktaansvarig Andreas Klingensjö,(andreas.klingensjo@sjr.se)

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2018-11-08

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joakim Hedqvist joakim.hedqvist@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4448175

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: