Junior ekonomiassistent / kundreskontra / ekonomi
Bravura / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2017-01-18FöretagetKyäni är ett internationellt hälsobolag som har riktat in sig på att sälja innovativa kosttillskott. De är ett globalt direkthandelsföretag vars egenutvecklade produkter framförallt riktar sig mot privatpersoner. Kyäni Sverige ingår i en amerikansk koncern och arbetar mot ett 30-tal länder i Europa. Sedan de startade i Sverige för några år sedan har de haft en kraftig tillväxt, något som speglas i det engagemang och driv medarbetarna har. Då Kyäni verkar inom hälsobranschen erbjuds du bland annat ett generöst friskvårdsbidrag som anställd.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent ligger ditt huvudsakliga fokus på att hantera företagets kundreskontra. Du arbetar i ett team om fem personer i en internationell miljö med stora transaktionsflöden. Rollen innebär ansvar för att hantera filer med order som ska in i affärssystemet, att matcha inkommande poster samt att felsöka öppna poster för att stänga dem inför månadsslut. En stor del av orderflödet sker automatiskt och det är din uppgift att skapa en stabilitet i de undantagsfall som uppkommer genom din kompetens och öga för detaljer.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasieutbildning och/eller yrkesutbildning inom ekonomi
• Något års erfarenhet av att med ekonomi, som ekonomiassistent eller liknande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och/eller engelska
• Du har grundläggande kunskaper i Excel och gärna tidigare erfarenhet av Visma Business
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kundreskontra i ett uppstarts- eller medelstort bolag samt att du är van vid att hantera stora transaktionsflöden
För att trivas i rollen är du en person som motiveras av att arbeta i team och sträva mot gemensamma mål. Du tycker det är viktigt att kunna lita på varandra som kollegor och du ser det som en självklarhet att slutföra det du tar dig an. Vidare trivs du i en miljö där du kan arbeta strukturerat och finna stöd i rutiner samtidigt som du kan utnyttja din noggrannhet och ditt öga för detaljer.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Mölndal
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomi, ekonomiassistent, ekonom, ekonomi, kundreskontra, orderhantering, order, finans, internationellt, Visma Business, Kyäni, Göteborg, Mölndal
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinn Schulz
linn.schulz@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1481
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3269827
Observera att sista ansökningsdag har passerat.