IVA-sjuksköterska till postoperativ enhet
Alingsås Lasarett, Anestesikliniken, Intensivvårdsavdelningen / Sjuksköterskejobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alingsås Lasarett, Anestesikliniken, Intensivvårdsavdelningen i Alingsås Alingsås lasarett är ett akutsjukhus med närsjukvårdsuppdrag och en regional aktör inom specifika medicinska områden. Sjukhuset erbjuder hälso- och sjukvård dygnet runt i samarbete med andra vårdaktörer. Genom moderna arbetssätt och effektivt nyttjande av resurser ska sjukhuset öka tillgängligheten för patienter i närområdet och i Västra Götalandsregionen. Alingsås lasarett har ca 750 anställda och en omsättning på 660 miljoner.
Anestesikliniken består av en serviceenhet med operations- och intensivvårdsavdelningar samt en röntgenavdelning. Till operationsavdelningen finns kopplat en sterilcentral. Tillsammans med Kirurg-/Ortopedkliniken utförs ett stort antal operationer, både inom slutenvård och öppenvård. Röntgenavdelning har en bred allmänradiologisk verksamhet, med DT, MR, ultraljud, lättintervention och konventionella undersökningar.
Publiceringsdatum2019-01-30BeskrivningAlingsås lasarett genomför just nu en om- och nybyggnation vilket innebär att vi får en trevligare arbetsmiljö med bättre lokaler.
Byggnationen innebär även att vi kommer även få en större postoperativ enhet och behöver därmed förändra våra arbetssätt. För närvarande har vi 10 platser och när vi flyttar in i de nya lokalerna vid årsskiftet 2019/2020 kommer vi ha 16 platser.
Dina arbetsuppgifterVi söker dig som är intresserad av postoperativ vård och som vill utveckla vår enhet. Till den postoperativa enheten kommer både planerade och akuta patienter. Det utförs allt från enklare dagkirurgiska ingrepp till mer omfattande operationer inom allmän kirurgi, ortopedi, urologi, gynekologi, pacemaker, öron samt endoskopi.
KvalifikationerDu som söker ska vara legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning i intensivvård. Det är meriterande om du har erfarenhet av dagkirurgi och postoperativ vård samt har arbetat med verksamhetsutveckling. För att trivas i rollen behöver du vara noggrann, flexibel, bra på att samarbeta samt ge ett gott bemötande.
AnställningsvillkorArbetstiden förläggs i ett verksamhetsanpassat fast schema där kvällsarbete ingår. Veckoarbetstid 40h/v, mån-fre, heltid. Tillträde sker efter sommarsemestrarna, enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval i rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter sommarsemestern tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-19
Ange följande referens när du ansöker: 2019/679
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Roos 0322-226305
Linda Johansson 0322-226354
FöretagAlingsås lasarett, Anestesikliniken, Intensivvårdsavdelningen
AdressAlingsås lasarett, Anestesikliniken, Intensivvårdsavdelningen
Administrationen
44183 Alingsås
KontorsadressAdministrationen
Jobbnummer 4584821
Observera att sista ansökningsdag har passerat.