IT-tekniker till servicedesk IT-avdelningen Ersta diakoni

Ideella Fören Ersta Diakonisällskap Med Firmaers / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-07-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker till servicedesk IT-avdelningen Ersta diakoni" (publicerad 2022-10-13) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ideella Fören Ersta Diakonisällskap Med Firmaers i Stockholm, Huddinge, Tyresö, Täby, Vallentuna eller i hela Sverige

Ersta Diakoni är en organisation där det händer mycket. Vård och omsorg utvecklas i allt snabbare takt och vi bygger ett helt nytt specialistsjukhus som ska stå klart 2023. Det pågår även andra spännande projekt som ska ge bättre tillgänglighet och kvalitet för både de som söker sig till våra vård- och omsorgsverksamheter och för våra medarbetare.

Nu behöver vi förstärka vår servicedesk och vi söker dig som brinner för support och att skapa verksamhetsnytta med användaren i fokus.
Det här är jobbet för dig som älskar att lösa problem och hjälpa våra användare. Arbetet innebär en möjlighet att vara med på en spännande utvecklingsresa och arbeta i en koncern som är en av Sveriges största aktörer inom idéburen vård och socialt arbete. Ersta diakoni har en tydlig värdegrund som bygger på att se hela människan och våra värdeord är professionalism, tillit och hopp.

Du kommer att tillhöra IT-avdelningens servicedeskteam som idag består av sju personer. Gruppen arbetar främst med användarsupport men tillhandahåller också telefoni och växel. Viktigt för oss är att utveckla servicen till verksamheten genom ökad standardisering och användardialog.


Publiceringsdatum
2022-07-11

Arbetsuppgifter
Rollen innebär användarsupport per telefon, fjärrstyrning och onsite. Du har övriga kollegor inom servicedesk, som tillsammans utgör 1st och 2nd line, till din hjälp, samt ett nära samarbete med driftteamet och förvaltningsteamet. Du är del av ett team som är entusiastiskt i att supportera och stötta användarna i deras tekniska frågor. En viktig del i rollen är att bidra till att utveckla servicedesk.

• 1st och 2nd line support tillsammans med flera kollegor
• Hantering av klientdatorer, mobiltelefoner och tillbehör
• Installation av hårdvara och mjukvara
• Ärendehantering i ärendesystem (Topdesk)
• Onsite


Kvalifikationer
Kvalifikationer
Du har en relevant teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet.
Du har god erfarenhet av support, så som kunskap om ärendehantering och felsökning.

• Tidigare erfarenhet från IT-support inom 1st och 2nd line
• Genuint intresse för felsökning och problemlösning
• Goda kunskaper i Active Directory, MS365/Exchange
• Stort tekniskt intresse
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande
• erfarenhet av IT-support inom sjukhusmiljöer och vårdsystem
• erfarenhet av standardiserade supportprocesser, t ex ITIL
• erfarenhet av systematiskt säkerhetsarbete (IT/information)

Dina personliga egenskaper
Du är som person entusiastisk i att supportera och stötta användare i deras tekniska frågor och drivs av att arbeta med problemlösning. Du är en tekniker med stort tekniskt intresse och eget driv och tar därmed eget ansvar. Du är kommunikativ och motiveras av att få jobba med människor. Du är lyhörd och prestigelös, sätter användarens behov i fokus och samarbetar för ett gott resultat. Ständiga förbättringar, dokumentation, ordning och reda ser du som förutsättningar för professionell support.


ÖVRIGT
Finns frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig, men vill vi informera om att det kan vara lite längre svarstider nu under sommarveckorna.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Provanställning tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ideella Fören Ersta Diakonisällskap Med Firmaers

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A9347".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ideella Fören Ersta Diakonisällskap Med Firmaers, https://www.erstadiakoni.se/att-jobba-pa-ersta/Om-att-jobba-pa-Ersta/

Arbetsplats
Ersta diakoni, IT-avdelning

Kontakt
Verksamhetschef IT avdelningen
Jenni Wigholm
jenni.wigholm@erstadiakoni.se

Jobbnummer
6815999

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ideella Fören Ersta Diakonisällskap Med Firmaers

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ideella Fören Ersta Diakonisällskap Med Firmaers: