IT-tekniker till Service Direkt i Kungsbacka kommun, vikariat

Kungsbacka Kommun / Supportteknikerjobb / Kungsbacka
2022-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker till Service Direkt i Kungsbacka kommun, vikariat" (publicerad 2022-04-05) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Vill du ha ett kul jobb med trevliga kolleger och där du får kombinera problemlösning med god service? Då kan det här vara något för dig! Vi söker nu tekniker till vår telesupport på ett vikariat under cirka ett år.

Vår arbetsplats finns med cirka 2 minuters promenadavstånd från Kungsbacka resecentrum.

Om Telesupport
Telesupport ingår i förvaltningen för Service. Förvaltningens kärnverksamhet är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att deras verksamhet ska nå framgång och utvecklas. Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningarnas förväntningar är det vår ambition att vara tillgängliga och att visa engagemang i varje situation. Det förutsätter att vår organisation har förmågan att anpassa sig till nya utmaningar och skapa nytta för koncernen.

Vårt uppdrag inom telefoni är att förvalta och vara med och utveckla kommunens telefonilösningar samt att ge support till alla kommunanställda användare.

Att vara tekniker hos oss
Som tekniker hos Kungsbacka kommun blir du en del av ett kompetent och glatt gäng, med både breda och djupa kunskaper inom telefoni. På telesupporten jobbar du med att ge kommunens anställda support på deras telefoner och surfplattor. Vi hanterar både iOS och Android.

Du jobbar med felsökning, felavhjälpning, konfiguration, uppsättning av nya telefoner och surfplattor, administration av reparationer, registrering och administration i tillhörande system samt kontakt med våra leverantörer.

Du tillhandahåller support över både telefon och via besök över disk. Besöken vid disk är oftast så kallade drop-in besök, men det förekommer även bokade besök.

För rätt person, med ambitioner och framåtanda, finns möjligheter att utvecklas inom organisationen.

Publiceringsdatum
2022-03-17

Profil
Det absolut viktigaste för att lyckas i rollen är rätt inställning. Förutom god generell IT kompetens där du är intresserad av och håller dig kontinuerligt uppdaterad inom telefoni/smartphones ser vi att du är social, har en hög servicekänsla och är uppmärksam på kundens behov. När du arbetar gör du det strukturerat och analytiskt samt uttrycker dig väl i tal och skrift, och du har förmåga att på ett pedagogiskt sätt förklara tekniska lösningar. Du vågar pröva nytt och utmana rådande strukturer och arbetssätt. Vidare tycker du om att arbeta i team och har ett smidigt förhållningssätt i ditt samarbete med kollegor.

Du har som lägst en gymnasial utbildning, med inriktning inom IT. Alternativt erfarenhet av att ha arbetat inom IT under ett par år. Du har god förståelse för teknisk engelska. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i en supportorganisation och har erfarenhet av helpdesk/1:a- och 2:a linjens support.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en visstidsanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Eventuellt servicetest och arbetsprov kan komma att tillämpas i rekryteringen.

När du ansöker ska du inte skicka in något personligt brev utan endast ditt cv. Du kommer istället få så kallade urvalsfrågor som ersätter det personliga brevet och dina svar kommer att användas som del i urvalet. Det är därför viktigt att du svarar så utförligt du kan utifrån givet antal tecken.

Låter det kul?
Då är du välkommen med din ansökan senast 10 april 2022, så hör vi av oss till dig.

Om oss förvaltningen för Service
Förvaltningen för Service är Kungsbacka kommuns tredje största förvaltning. Service kärnverksamhet är att tillsammans med förvaltningarna utveckla, leverera och samordna all den service som de behöver för att deras kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas. Detta arbete sker i nära samarbeta med de olika förvaltningarna.

Förvaltningen levererar en stor bredd av tjänster inom fastighet, lokalvård, måltid, IT, medborgar- och kundstöd, rekrytering och lönehantering. Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningars förväntningar är det vår ambition att alltid vara enkla att nå och förstå och att visa engagemang i varje situation.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungsbacka kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/128".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungsbacka kommun (org.nr 212000-1256)

Kontakt
Stéphanie Demén
0300-83 32 60

Jobbnummer
6445213

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: