IT-tekniker Servicedesk till Eurofins huvudkontor i Lidköping!

Eurofins National Service Center Sweden AB / Supportteknikerjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eurofins National Service Center Sweden AB i Lidköping, Jönköping, Linköping, Katrineholm, Knivsta eller i hela Sverige

Är du en fena på Microsofts olika mjukvaror och dessutom har goda kunskaper kring IT-utrustning, då är det dig vi söker till vårt IT-segregationsprojekt!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete - allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö.
Vi finns vid din sida varje dag. Vi analyserar till exempel din mat, luften du andas och dina mediciner. Vi säkerställer att de största företagen i världen levererar säkra produkter, äkta ingredienser och korrekt märkning. Eurofins är en global ledare inom analyser med mer än 61.000 medarbetare runtom i världen. Visste du att bara i Lidköping är vi nära 350 medarbetare?
Hos oss finns ett 50-tal olika yrken, bland annat labbingenjörer, systemutvecklare, miljövetare, kundsupportmedarbetare - alla med ett gemensamt mål - Testing for life.
Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.

Vad du kommer att göra hos oss:
Att vara 1:a och 2:a linjens support i vår IT-servicedesk och första kontakten för IT-avdelningens kunder. Den huvudsakliga arbetsuppgiften består av att ta emot och lösa ärenden som kommer in via vårt ärendehanteringssystem eller via telefon. Dessa ärenden kan till exempel gälla följande:
Administration av användare och grupper i AD
Installation av programvara manuellt eller via SCCM
Allmänna problem relaterade till workstations, laptops, skrivare, mobiltelefoner och liknande
Problem med mail
Problem och frågeställningar gällande standardprogramvaror som t ex MS Office, MS 365

Huvudfokus ligger på ärenden från användare i Sverige, men innehåller även samarbete med tekniker från övriga nordiska länder. Ärenden som inte kan lösas i L1 skickas vidare till L2 eller L3. Visst arbete ute hos användare förekommer samt installation av nya datorer.
Ärendehantering enligt ITIL i ärendehanteringssystemet ServiceNow.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt i en global koncern med god tillväxt.
Vi är stolta över att verka i Lidköping som 2022 utnämndes till årets superkommun i kategorin "mindre städer/tätorter och landsbygdskommuner" av Dagens Samhälle. Lidköping som kommun sticker ut tack vare en god barn- och äldreomsorg, bra ekonomi och arbetsmarknad, samt ett allt bättre kulturliv och fina fritidsmöjligheter. Vill du läsa mer om superkommunen? Besök Lidköpings kommuns hemsida: www.lidkoping.se
I just denna roll så får du varierande arbetsuppgifter, stort kontaktnät med många olika roller och nivåer inom företaget samt att du får vara del av ett stort förändringsarbete där hela IT-infrastrukturen byggs om. På sikt finns stora utvecklingsmöjligheter, där man kan axla mer tekniska roller som L2/L3, bli teamledare eller arbeta med projekt.

Vem är du som söker?
Du ska ha en utbildning på lägst gymnasienivå med inriktning data/IT eller motsvarande utbildning/erfarenhet. Vidare ska du ha mycket goda kunskaper kring MS Windows, MS Office, MS 365 samt persondatorer och kringutrustning. Grundläggande kunskaper om Active Directory och nätverk är också ett krav. Du behärskar både det svenska och engelska språket, i tal och skrift. B-körkort är ett krav då tjänsteresor förekommer.
Har du kunskap om MS Server, SCCM, ITIL eller erfarenhet av ServiceNow samt kan något annat nordiskt språk ses det som meriterande.
Då stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna så förutsätter vi att du har en hög servicekänsla och en positiv "can do" inställning. Du ska vara prestigelös, kunna arbeta både självständigt och i grupp samt dela med dig av din kunskap och information.

Praktisk information:
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Anställningsform: Visstidsanställning på heltid under ett års tid, med goda möjligheter till förlängning.
Arbetstiden är förlagd på dagtid. Tillträde och månadslön enligt överenskommelse. Placeringsort: Lidköping, resor förekommer dock i tjänsten.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Mattias Frick, Regional IT-chef Environment Nordics, mattiasfrick@eurofins.se
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Damir Sabotic, HR-Generalist, damirsabotic@eurofins.se

Publiceringsdatum
2022-11-16

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Eurofins National Service Center Sweden AB
Sjöhagsgatan 1
53140 Lidköping

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Eurofins National Service Center Sweden AB (org.nr 556718-1499)
Sjöhagsgatan 1 (visa karta)
531 40  LIDKÖPING

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Eurofins National Service Center

Jobbnummer
7175125

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eurofins National Service Center Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eurofins National Service Center Sweden AB: