IT-tekniker, fokus på realtidskommunikation, Telefoni, Chatt, E-

Försäkringskassan / Supportteknikerjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundsvall, Kramfors, Hudiksvall, Ljusdal, Sollefteå eller i hela Sverige

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Vi vill nu bli fler medarbetare hos oss med kunskap inom telefoni - contact center- och realtidskommunikationslösningar och söker nu dig som vill jobba som IT-tekniker med ny teknik på en av landets största IT-avdelningar, i en spännande mix av tekniska- plattformar, med IT-tjänster i en hög förändringstakt. Våra tjänster används av miljontals människor. Vi arbetar med hela kedjan - från utveckling till produktion och förvaltning av IT-tjänster. Vi satsar på ny teknik med hög kvalité och söker dig som vill vara med på vår fortsatta resa mot ökad digitalisering och realtidskommunikation i mötet och den dagliga kontakten med Sveriges medborgare

Publiceringsdatum
2021-03-31

Dina arbetsuppgifter
Du kommer huvudsakligen att arbeta med utveckling, drift, förvaltning och support av IT-tjänster inom kollaborations- och telefoniområdet för Försäkringskassan. Specifikt handlar det om realtidskommunikationsplattformen för kundinteraktioner i olika dialogformer så som ljud, bild, tal och text, dvs telefoni, möte, chatt och e-post.

Du stödjer våra kunder, löser incidenter och problem, deltar i ändringshantering, testning, verifiering samt genomför kvalitetshöjande åtgärder i den dagliga driften. Detta innebär att du löpande jobbar med ständiga förbättringar och genomför kvalitetshöjande åtgärder i den dagliga produktionen, vilket också innefattar teknisktunderhåll utanför ordinarie kontorstid, som i sin tur kräver god dialog med övriga teamet och flexibelt kunna planera sin arbetsdag.

Arbetet innehåller flera kontaktytor i verksamheten och kräver därmed god kommunikativ förmåga för att fånga och förstå verksamhetens behov, en fallenhet för att skapa förtroende och behålla goda relationer samt att vara positivt inställd till ett ständigt förändringsarbete.

I arbetsuppgifterna ingår även att delta till viss del i projektarbete som representant för samarbetsplattformsområdet i syfte att säkra produktion och nödvändiga aktiviteter genomförs för en lyckad leverans.

Vi söker dig som:

• slutförd gymnasieutbildning eller kvalifikationer som är likvärdiga
• ha god förståelse för grundläggande infrastrukturtjänster som kommunikation, brandväggar, DNS etc.
• besitter tekniska kunskaper inom kollaborationsområdet såsom Unified Communication, Contact Center och E-postlösningar
• har erfarenhet av realtidskommunikationslösningar för telefoni, chatt, möte
• har erfarenhet av att arbeta med Skype for Business
• har erfarenhet av att arbeta med Windows Server och Active Directory
• är ansvarsfull, drivande och självständigt kan planera ditt arbete i dialog med övriga teamet
• är stabil, strukturerad och kan hålla många bollar i luften
• har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har god kommunikativ förmåga och förmåga att fånga och förstå verksamhetsbehov
• har god samarbetsförmåga, och samarbetar effektivt för att nå våra gemensamma mål

Det är meriterande om du har:

• har akademisk examen inom IT området eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• har god förståelse för arkitektur och erfarenhet som infrastrukturarkitekt
• har teknisk erfarenhet av contact centerlösningar och dialoghantering
• har goda praktiska erfarenheter och scriptkunskaper i powershell
• har erfarenhet av SCOM för konfiguration och hantering av larm
• har erfarenhet av Ironport, Exchange och Pointsharp eller motsvarande
• har erfarenhet av design av realtidskommunikationslösningar baserade på Skype for Business

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Svenskt medborgarskap krävs eftersom tjänsterna är säkerhetsklassade. Säkerhetsprövning kommer enligt 14 § säkerhetsskyddsförordningen att genomföras. Anställning på IT-avdelningen kan innebära beredskapstjänstgöring. Försäkringskassan tillämpar i vissa fall provanställning. Enheten utgår från Sundsvall och önskvärd placeringsort är Sundsvall men det kan diskuteras.

Kontakt
Enhetschef Marcus Gryhed, +46 10 112 01 70 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Josefin Lewenstierna, +46 10 116 33 76 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Marie Nordenfjäll eller Sven-Bertil Westberg, +46 8 786 90 00 (växel). Saco-S: Ann Wiström, +46 8 786 90 00 (växel). Seko: Johanna Grundström +46 8 786 90 00 (växel)

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 18:e april 2021. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Intervjuer kommer att ske i första hand vecka 17 och v18.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Försäkringskassan (org.nr 202100-5521), http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss

Jobbnummer
5664893

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: