IT-Tekniker

Kristianstads kommun / Supportteknikerjobb / Kristianstad
2021-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Tekniker" (publicerad 2024-07-04) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Nu söker vi två engagerade och erfarna IT-tekniker - är Du en av dem?

Digitalisering & IT-avdelningen arbetar med kommunövergripande operativa och strategiska frågor kring digitalisering, omvärldsbevakning, genomförande av IT-projekt, service och stöd till kommunens förvaltningar i digitala frågor. Vi arbetar även med systemförvaltning av kommunövergripande system. Vår gemensamma arbetsplats finns på Yllan i Kristianstad.

Avdelningen har som mål att vara både en operativ och en strategisk resurs för våra verksamheter med fokus på digitalisering av kommunens alla verksamheter där ett av många uppdrag just nu är ett införande av Microsoft 365.

Vi ser fram emot din ansökan!



Publiceringsdatum
2021-12-22

Arbetsuppgifter
Enheten IT Support och teknik ansvarar bland annat för kommunens IT-servicedesk, där alla verksamheter anmäler cirka 30 000 IT-ärenden per år. Vi svarar på de flesta IT- och telefonirelaterade frågor. Medarbetarna når oss via telefon under kontorstid men kan även skapa ärende via e-post och webb när som helst under dygnet, alla årets dagar.

Enhetens uppdrag är även ge support samt utföra felavhjälpning och underhåll på plats ute i kommunens verksamheter, arbetet är självständigt men du har stöd av kollegorna då vi jobbar i områdesteam med ett nära samarbete med övriga IT-tekniker inom avdelningens enheter. Med gemensamma arbetssätt jobbar vi mot samma mål och skapar redundans mellan våra arbetsuppgifter, vid övergång till M365 skapar vi nu framtidens klient- och mobilplattorm i Microsofts manageringssystem.

Supporten behöver nu förstärkas och vi söker en IT-tekniker i vår servicedesk med användarstöd, felavhjälpning, beställningar, kontohantering mm. Vi behöver även en IT-tekniker med huvudinriktning mot våra på platsen uppdrag, har du kunskap om Mac är det en fördel.



Kvalifikationer
Du som söker har minst YH-/KY-utbildning inom IT-drift/IT-service alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Högskoleutbildning inom IT-drift/IT-service är meriterande

Vi vill att du har flera års erfarenhet av arbete inom IT-branschen, i servicedesk 1st & 2nd-line och eller som tekniker på plats. Grundläggande kunskaper av Microsoft Active Directory och inom TCP/IP är ett krav där certifieringar är meriterande. Du har djup och bred kunskap inom Windows i större Microsoftmiljöer med erfarenhet från M365 och applikationspaketering i Intune är meriterande. Har du kunskap om Mac är det ett plus.
Det är en fördel om du har erfarenhet av MobileIron eller annat MDM-/EMM-system Microsoft SCCM, Microsoft FIM/MIM eller Endpoint Manager och med kunskap om ITIL-ramverket.

Då kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter krävs att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Du som söker till oss har B-körkort för bil med manuell växellåda för att enkelt kunna ta dig runt i kommunen vid behov.

Arbetet kräver god pedagogisk förmåga, gott tålamod och att du har förmåga att möta våra kunder och medarbetare på rätt sätt och se deras behov. För att lyckas i din roll har du förmåga att dokumentera hantering av ärende och dess lösning så att både kund och IT-tekniker förstår. Du behöver också ha förmåga att prioritera och hantera varierande och föränderliga arbetsmoment där tidsfaktorn kan upplevas pressad. Förmåga att följa och skapa rutiner som används i arbetet krävs också.

Om du blir erbjuden anställning inom IT-avdelningen behöver du beställa och visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister.


ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde för tjänsterna är enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLK-2021-76".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kristianstad kommun, IT-avdelning

Kontakt
Enhetschef
Bengt Ståhl
044-13 55 16

Jobbnummer
6206026

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: