IT-supporttekniker första linjen

Jönköpings kommun / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.

Är du utbildad inom IT och har erfarenhet av att arbeta med support? Trivs du med mycket kontakter och att lösa problem? Vill du vara med och utveckla Sveriges nionde största kommun? Då har du ett jobb att söka.

Ditt nya jobb
Som supporttekniker i vår första linje hanterar du ärenden som kommer in i vår telefonsupport, i självserviceportal och via e-post. Hos oss hjälper vi i frågor gällande PC, mobiltelefoni samt surfplattor. I ditt uppdrag svarar du på konkreta frågor, felsöker och hittar lösningar på problem. Vi möter våra användare både genom skriftlig återkoppling eller i telefon och med fjärrstyrning där vi avhjälper fel som uppstått. Som medarbetare i supportens första linje dokumenterar du ärenden och ger feedback på våra kunskapsartiklar för att dessa ska vara så aktuella som möjligt. I perioder kräver vårt arbete att vi också kan prioritera ärenden och även eskalerar ärenden till nästa nivå, i rätt tid, enligt våra rutiner.

Vår ambition är att 80% av våra ärenden som kommer till första linjen ska kunna lösas av oss, allt för att användaren snabbt ska kunna komma vidare i sitt arbete. Det ställer högra krav på vår servicenivå gentemot medarbetarna som finns i Jönköpings kommun, inom våra kommunala bolag samt bland våra förtroendevalda. Du rapporterar till teamledaren som har det operativa ansvaret och vid behov eskalerar du ärenden till denne eller till vår Incident manager.

Din kompetens
För att trivas i ditt arbete har du en relevant IT-utbildning på lägst gymnasienivå. Några års erfarenhet av att ha arbetat med support inom IT, gärna i kommunal verksamhet, är meriterande. Vi vill att du har kunskap och praktisk erfarenhet av att arbeta med AD, Windows 10/11, M365 och Office-programmen. Grundläggande kunskaper om nätverk, utskrifter och lagring är också ett krav, lika så goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Om du har erfarenhet av att arbeta med ITIL är det meriterande.

Som person har du lätt för att anpassa dig efter situationer du ställs inför och har en hög känsla för service, både till medarbetare som kontaktar oss och till kollegor för kunskapsutbyte. Du har ett intresse och vilja att hjälpa den person som har problem och kan förklara det tekniska på ett sätt så att mottagaren förstår. Du behåller lugnet i pressade situationer och fokuserar på rätt saker. Du tar initiativ och driver självständigt ditt arbete samtidigt som du har lätt för att samarbete tillsammans med andra. Du har en god förmåga att på ett strukturerat sätt felsöka, analysera och bryta ner de problem du ställs inför för att på så sätt hitta de bästa lösningarna. Du söker aktivt efter information för att lära dig mer.

Välkommen till oss
Digitaliseringsavdelningens uppdrag är att stödja kommunens verksamheter genom hela digitaliseringsresan - från att ett utvecklingsbehov uppstår hela vägen till kostnadseffektiv, tillförlitlig och säker IT-drift. Avdelningen har ett uttalat mål att kommunen ska kunna öka takten i digitaliseringsarbetet samt att synliggöra de framsteg, förbättringar, effekter och nyttor som utgör resultat av arbetet. Avdelningen ansvarar även för att tillhandahålla effektiva IT-tjänster samt en säker, robust och skalbar digital infrastruktur som stödjer och möjliggör digitaliseringsarbetet.

Är du redo att ta dig an denna utmaning och vara en del av Jönköpings kommuns framgång? Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och trevliga team!

Läs mer om Jönköpings kommun som arbetsgivare https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-.

Bra att veta
Tjänsten är stationerad på plats på vårt kontor i Jönköping.

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta rekryterande chef, Monica Larsson på telefon 036-10 63 11. Önskar du komma i kontakt med ett fackligt ombud hittar du dem https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sa-soker-du-jobb-hos-oss/fackliga-foretradare-pa-stadskontoret.

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre - för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som supporttekniker!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Lön enligt gällande kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/258".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jönköpings kommun (org.nr 212000-0530)

Arbetsplats
Stadskontoret, Servicedesk

Jobbnummer
8958501

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: