IT-Supporttekniker
AB Svenska Spel / Supportteknikerjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Svenska Spel i Gotland,
Norrköping,
Stockholm,
Solna,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med huvudkontor i Visby. För mer information, besök
www.svenskaspel.se Vill du arbeta i teknikens framkant? Hitta intressanta lösningar för våra system? Arbeta med ambitiösa och engagerade kollegor? Då kan vi erbjuda ett spännande och utvecklande jobb i en miljö som präglas av laganda!
Publiceringsdatum2017-07-12Dina arbetsuppgifterSom IT-Supporttekniker arbetar du och dina kollegor med den dagliga driften av IT-arbetsplatser och kringutrustning. Vi arbetar tillsammans för att nå uppsatta mål för tillgänglighet och säkerhet och för att ge våra kollegor en god support.
I arbetsuppgifterna ingår:
• Bemanning av 1st och 2nd line inom IT-Supporten
• Inköp och beställning av arbetsstationer
• Installation av mjukvara på arbetsstationer
• Upplägg och underhåll av användarkonton
• Support av mjukvara
• Support av arbetsstationsrelaterad hårdvara
• Support av teknisk utrustning i konferensrummen samt skrivare
• Att den hård- och mjukvara man ansvarar för har rätt nivå
• Att det finns licenser och underhållsavtal på den hård- och mjukvara man ansvarar för
• Följa upp, återkoppla och avsluta tilldelade ärenden
Utbildning och erfarenhetVi söker dig som har mycket god förmåga att möta och kommunicera med andra människor. Du är duktig på att ge support både skriftligt och muntligt, även via telefon. Du behöver se till helheten samt ha en väl utvecklad känsla för hur incidenter/problem påverkar systemen och därmed även verksamheten.
Du har en relevant teknisk utbildning eller erfarenhet och besitter en analytisk förmåga. För att trivas hos oss bör du ha viljan att lära och utvecklas.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby, arbetstiden är dagtid vardagar.
Har du frågor om tjänsten?
Oscar Gardell
010-120 3672
oscar.gardell@svenskaspel.seHar du frågor om tjänsten?
Katarina Casemyr
010-120 3813
katarina.casemyr@svenskaspel.seFrågor kring rekryteringen:
Helen Åström
010-120 7847
helen.astrom@svenskaspel.seFacklig kontakt i denna rekrytering:
Håkan Lagerqvist
hakan.lagerqvist@svenskaspel.seVaraktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Svenska Spel
AdressAB Svenska Spel
NORRA HANSEGATAN 17
62139 Visby
KontorsadressNORRA HANSEGATAN 17
Jobbnummer 3602652
Observera att sista ansökningsdag har passerat.