IT-Supporttekniker
Ragn-Sells Recycling AB / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ragn-Sells Recycling AB i Sollentuna,
Järfälla,
Upplands-Bro,
Täby,
Österåker eller i
hela Sverige Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.Vi söker nu en IT-Supporttekniker till vår Servicedesk på Väderholmens Gård i Sollentuna, som supporterar användare från Sverige, Norge och Danmark.
Vi erbjuder dig
• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig naturnära arbetsplats med bra och kompetenta kollegor
• Goda anställningsvillkor med 30 dagar semester och möjlighet till flextid samt kollektivavtal, pension och friskvårdsbidrag m.m.
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen akademi
Ansvar och arbetsuppgifter
Som IT-supporttekniker arbetar du med 1:a och 2:a linjens support och bidrar till dess utveckling. Arbetet består exempelvis av felsökning av hårdvara och olika verksamhetsspecifika applikationer. Du bemannar vår servicedesk och tar emot, löser, prioriterar, fördelar och driver supportärenden. Dessutom arbetar du självständigt med att felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplade till IT. Arbetet inkluderar också deltagande i projekt och förvaltningsåtaganden, samt dokumentation av rutiner och instruktioner. Som IT-supporttekniker samarbetar du med andra delar av organisationen och kontaktar vid behov externa parter.
Din profil
Du bör ha eftergymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik eller motsvarande erfarenhet som vi ser som likvärdig. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av servicedesk/support samt ITIL-processer samt nätverkskunskaper. Vidare har du god kännedom om arbete med Microsoftprodukter såsom Windows OS och Office 365 i komplexa miljöer. Har du även erfarenhet av Dynamics 365/Dynamics/AX är det ett plus. Eftersom arbetet är både varierande och utmanande vill vi att du kan anpassa dig till nya arbetsuppgifter och/eller tillvägagångssätt. Arbetet innehåller många kontakter, varför vi också vill att du har förmåga att kommunicera på svenska och engelska på ett rakt och tydligt sätt, både i tal och skrift. Det är meriterande med förståelse för norska och danska då vi har Servicedesk för hela Skandinavien. Det är till fördel om du har körkort, då arbetet kan ske ute på våra anläggningar.
Ansökan och kontakt
Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan - dock senast 2024-06-17. Frågor om tjänsten besvaras av Head of IT Support Jon Pettersson på
jon.pettersson@ragnsells.com. Tel 0709272069
Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2022 omsatte koncernen ca 8,7 miljarder SEK.
Ersättning Heltid
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ragn-Sells Recycling AB (org.nr 556057-3452),
http://www.ragnsells.se/ Arbetsplats Ragn-Sells AB
Jobbnummer 8689228
Observera att sista ansökningsdag har passerat.